پرچم های سیاه در عزای آل الله در شهر ری قبله تهران برافراشته شد

شهرری- ایرنا- همزمان با نزدیک شدن به ایام وفات پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در روزهای ۲۸ تا ۳۰ صفر پرچم‌های عزا در قبله تهران برپا شد.

به گزارش ایرنا ، با نزدیک شدن به ایام سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی ختمی مرتبت ، سالروز شهادت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت علیه السلام و حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام ، قبله تهران نیز آماده میزبانی از دلدادگان و عاشقان اهل بیت  در روزهای ۲۸ و تا ۳۰ صفر است.

پرچم های سیاه و نمادهای ویژه این ایام، بیش از ١٧٠ تیغه علم، کُتل و نمادهای عاشورایی در میادین و خیابانهای منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی علیه السلام جانمایی شده است.

پرچم های سیاه در عزای آل الله در شهر ری قبله تهران برافراشته شد

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی هم در روزهای ۲۷ تا ۳۰ صفر همزمان با سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی ختمی مرتبت ، شهادت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت علیه السلام و حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام ، میزبان عاشقان و دلداگان اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود.

پرچم های سیاه در عزای آل الله در شهر ری قبله تهران برافراشته شد

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی برنامه های عزاداری خود را از امروز دوم مهر ماه تا روز چهارم مهر ماه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای امام علی علیه السلام با حضور زائران مجاوران حرم و عزاداران اهل بیت اعلام کرد .

۲۸ صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم می باشد.

پرچم های سیاه در عزای آل الله در شهر ری قبله تهران برافراشته شد

خاتم الانبیا حضرت محمد بن عبدالله در سال ۵۷۱ م که مصادف با روز جمعه هفده ربیع‏ الاول بود، در مکه چشم به جهان گشود و در چهل‏ سالگی از طرف خداوند متعال به پیامبری برگزیده شد. حدود سیزده سال در مکه به صورت پنهان و نیمه‏ پنهان به تبلیغ دین اسلام پرداخت. سپس در نتیجه فشارهای روزافزون کفار و مشرکان به مدینه هجرت کرد. پس از ۱۰ سال تبلیغ و تبیین احکام نورانی اسلام و تشکیل نخستین حکومت اسلامی در سن ۶۳ سالگی در روز دوشنبه ۲۸ صفر سال یازدهم هجری به ندای حق لبیک گفت و چشم از جهان فانی فرو بست.

مرقد مطهرش در مدینه منوره در کنار مسجدالنبی قرار گرفته است و همه‏ ساله سیل عاشقان نبوت، به‏ ویژه در ایام پیش و پس از مراسم حج، از سراسر عالم به زیارتش می‏ شتابند.

شهادت امام حسن مجتبی (ع)

پرچم های سیاه در عزای آل الله در شهر ری قبله تهران برافراشته شد

بنا به قول‌های معتبر، ‌امام حسن(ع) روز بیست و هشتم ماه صفر سال ۴۹ هجری در سن ۴۷ سالگی به خاطر خوردن زهر و مسمومیت ناشی از آن به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
امام حسن (ع) در روزهای طوفانی صدر اسلام همچون بازویی پرتوان در کنار پدر بزرگوارش و نیز در دوران زمامداری کوتاه خودش از کیان اسلام و مسلمین دفاع کرد ولی نیرنگ منافقان و دشمنان اسلام که لباس دوستی دین و امارت مسلمین را به دروغ بر تن کرده بودند، از کاسه زهرآگین دشمن خانگی بیرون آمد و دومین شهید امامت به جهان اسلام تقدیم شد.

شهادت امام رضا (ع)

بنا به قول‌های معتبر ،امام رضا (ع) در ۳۰ صفر سال  ۲۰۳هجری قمری در سن ۵۵ سالگی به دست مامون به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha