۳ مهر ۱۴۰۱، ۸:۵۱
کد خبر: 84896613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان مرکزی در روز ۲۸ صفر غرق در عزا و ماتم است

اراک - ایرنا - استان مرکزی در روز ۲۸ صفر سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به همین مناسبت شیفتگان و عاشقان پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه در سوگ رحلت حضرت محمد (ص) و سبط اکبر سوگواری کرده و عشق و ارادت خود را به پیام آور رحمت و امامان معصوم ( ع ) نشان دادند.

اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و روستایی استان مرکزی از ساعات اولیه امروز (یکشنبه) همگام با سراسر کشور در سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با به راه انداختن دسته های عزاداری و کاروان های غم بر غربت اهل بیت(ع) اشک ماتم ریختند.

در این آیین‌ها روحانیان و سخنرانان درباره شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) سخنرانی کرده و ذاکران اهل بیت (ع) نیز در این عزا مرثیه سرایی می کنند.

حضور گسترده نوجوانان و جوانان استان مرکزی در آیین‌های سوگواری سالرزو رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی جلوه معنوی خاصی به برنامه های عزاداری ۲۸ صفر در استان مرکزی بخشیده است.

شامگاه گذشته با حضور پر شور و گسترده اقشار مختلف مردم عزادار استان در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه ، زیارت حضرت رسول گرامی اسلام (ص) قرائت شد.

مردم شهرستان اراک شب گذشته با برپایی آیین تعزیه‌خوانی شهادت امام حسن مجتبی(ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) ابراز کردند.

اجتماع بزرگ هیات‌های مذهبی و موکبداران اراک نیز از ساعت ۱۰ صبح امروز در میدان شهدای این شهر برگزار می‌شود و پس از آن به سمت مصلی بیت‌المقدس این شهر حرکت می‌کنند. 

مراسم عزاداری ۲۸ صفر علاوه بر اراک ( مرکز استان مرکزی) با حضور مردم ولایت مدار در شهرستانهای فراهان، کمیجان، خنداب، تفرش، آشتیان، محلات، دلیجان، خمین، شازند، ساوه و زرندیه نیز برگزار شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha