۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84896761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور وزیر آموزش و پرورش: در اجرای سند تحول بنیادین عقب هستیم

زنجان - ایرنا - مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: میزان پیشرفت اجرای سند تحول طی سال های گذشته چندان امید بخش نبود و همچنان از اجرای سند عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پارسانیا روز شنبه در حاشیه آیین زنگ مهر در جمع خبرنگاران زنجان با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش حدود ۱۱ سال پیش تصویب شده است، افزود: در این سال ها زحمات زیادی برای آن کشیده شده ولی میزان پیشرفت اجرای سند تحول امید بخش نیست و چندان پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

وی ادامه داد: در واقع ما در این ۱۱ سال به اندازه سه سال پیش رفته ایم و همچنان از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عقب مانده ایم.

پارسانیا اظهار داشت: برای جبران این عقب ماندگی، وزیر آموزش و پرورش قرارگاهی تحت عنوان اجرایی سازی سند تحول تشکیل داد که کار آن، هم افزایی، همگرایی و هماهنگ کردن مجموعه اقدامات در واحدهای مختلف وزارتخانه است تا فعالیت های تحولی به صورت جزیره ای و پراکنده اجرا نشود.  

وی گفت: تلاش ما در قرارگاه اجرایی سازی سند تحول این است که فعالیتها و اقدامات از دل سند تحول استخراج شود، نه اینکه فعالیت‌های جاری هر ساله را به سند تحول نسبت دهیم.

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به نظارت و ارزیابی فعالیت ها در اجرای سند تحول اشاره کرد و افزود: یکی از خلل هایی که سال های گذشته در اجرای سند داشتیم، نبود نظارت و پیگیری بود.  

پارسانیا به لزوم گفتمان سازی تحول اشاره کرد و ادامه داد: برای این منظور طرح جامعی با تعامل با رسانه ها تدوین شده است تا همه یک تفسیر از سند داشته باشند و شاهد عملکردها و فعالیت های سلیقه ای نباشیم.  

وی به راه اندازی مدارس الگوی سند تحول آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش داریم تا در هر منطقه آموزشی چند مدرسه الگو داشته باشیم تا برای سایر مدارس الهام بخش باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha