۷ مهر ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84899834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث محیط کار در گلستان ۵۰ درصد کاهش یافت

۷ مهر ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبر: 84899834
حوادث محیط کار در گلستان ۵۰ درصد کاهش یافت

گرگان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش ۵۰ درصدی وقوع حوادث ناشی از فعالیت در محیط کار در استان خبر داد و گفت: فعالیت پژوهشی و ارتقای سطح آموزش برای توسعه فرهنگ ایمنی در گلستان با جدیت دنبال می‌شود.

حسینعلی خواجه‌مظفری روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در ۶۷ هزار کارگاه گلستان، وقوع ۴۱ فقره حادثه ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۸۰ نفر بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: سال گذشته در مجموع حدود ۷ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از کارگاه های مختلف استان انجام شد که این عدد در سال جاری رشد محسوسی داشت.

وی ادامه داد: برخورد قاطع با کارگاه های ناایمن بدون اغماض در دستور کار قرار گرفته به طوری که مجموع واحدهای خطرآفرین پلمب شده امسال افرایش چشمگیری داشت.

خواجه مظفری گفت: سال گذشته ۱۲ کارگاه ناایمن در گلستان پلمب شده بود اما از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ مورد کارگاه ناایمن به دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۸۰ فقره حادثه حین کار در گلستان به ثبت رسید که در این حوادث ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان افزود: از مجموع فوتی های حوادث کار، ۱۳ نفر معادل ۷۰ درصد جانباختگان را فعالان صنعت ساختمان تشکیل می‌دادند.

وی گفت: برای مدیریت و کنترل حوادث در محیط کار، علاوه بر اقدامات پژوهشی، فعالیت های آموزشی فراوانی ارائه شد که به عنوان نمونه حدود هزار نفر از مهندسان عمران و معماری و ۳۰۰ نفر از کارفرمایان در دوره های آموزشی ارتقای ایمنی شرکت کردند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های پرمخاطره در صنعت ساختمان مانند فعالیت در ارتفاع، گودبرداری، حفاری سبب افزایش آمار حادثه‌دیدگان این صنعت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: موقتی بودن حضور کارگران در صنعت ساختمان سبب شده تا مقوله آموزش در این بخش جدی دنبال نشود و کارفرمایان ارتقای سطح ایمنی و کم خطرسازی کارگاه‌ها را یک هزینه زائد تلقی کنند در حالی که این امر یک سرمایه‌گذاری برای ارتقای بهره‌وری در پروژه‌های ساختمانی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha