۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84902779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحولات اوکراین محور رایزنی جیک سالیوان با مقام ارشد کی‌یف در ترکیه

تهران – ایرنا - کاخ سفید اعلام کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن در جریان سفر به ترکیه با رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از بیاینه کاخ سفید گزارش داد که سالیوان در دیدار با آندری یرماک (Andriy Yermak) از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرد.

طرفین در این دیدار که در استانبول انجام شد، در مورد وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا و همکاری این کشور با سازمان ملل برای صادرات مواد غذایی تبادل نظر کردند.

طرف اوکراینی نیز ضمن اعلام قدردانی از کمک های نظامی آمریکا خبر داد که کی یف و واشنگتن در مورد کمک های بیشتر امنیتی رایزنی کردند.

یرماک با اشاره به تصمیم مسکو در به رسمیت شناختن نتایج همه پرسی چهار استان اوکراین خواهان واکنش فوری و متناسب جامعه جهانی شد.

ار سوی دیگر، ابراهیم کالین سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز دیشب با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و درخصوص تنش آنکارا و یونان و نیز جنگ اوکراین گفت وگو کرد.

دو طرف همچنین تلاش روسیه برای الحاق مناطقی از اوکراین را محکوم کردند.

کالین همچنین در این دیدار نگرانی خود در خصوص تحریکات اخیر یونان به سالیوان اعلام کرد و گفت  که دولت آتن حقوق بین‌الملل را نقض کرده است.

وی در این دیدار همچنین افزود: ترکیه هرگز در دفاع از منافع و حقوق خود در دریای اژه و شرق دریای مدیترانه تردید نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha