۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84902831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست جوان گلستانی برای توجه بیشتر به موسسات قرآنی/ مردم نیاز به اطمینان قلب در حوزه‌های قرآنی دارند

گرگان - ایرنا - امیرحسین رحمتی، قاری خوش لحن گلستانی و نفر اول چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قران کریم معتقد است که مردم نیاز به اطمینان قلب و ایجاد اعتماد در حوزه‌های قرآنی دارند و پرداختن بیشتر به مسئله آموزش حرفه‌ای و اصولی، آینده روشن‌تر برای فعالان قرآنی به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، این قاری گلستانی که به «عبدالباسط ایرانی» مشهور شده معتقد است که از زمان طفولیت پنجره دنیای بهشتی تلاوت قرآن برایش باز شد و مسیر درخشش فعالیت‌های قرآنی برایش شادابی، خلاقیت، خوش خلقی، متانت، امانت و خودباوری را به ارمغان آورده است.

وی گفت: پدرم از اساتید قرآن هستند و در سنین جوانی صاحب جلسه قرآن بوده و به صورت حرفه‌ای تلاوت می‌کردند.

قاری گلستانی ادامه داد: زمان طفولیت در منزل تلاوت ایشان را می‌شنیدم و از همان زمان جرقه فعالیت‌های قرآنی در من زده شد و در کنار آن مادرم نقش بسیاری در شروع و پیگیری فعالیت‌های من داشتند و همیشه مدیون زحماتشان هستم.

وی گفت: پدر و مادرم مشوق‌های اصلی بنده هستند و با توجه به اینکه پدرم استاد قرآن هستند، علی‌رغم تحسینشان بعضی زمان ها نکاتی را در راستای بهبود کیفیت تلاوتم متذکر می‌شوند و من نیز آنها را رعایت می‌کنم.

این قاری گلستانی افزود: بخشی از ساعات روز را به شنیدن تلاوت اختصاص می‌دهم و دقایقی را خودم تلاوت می‌کنم و دائم سعی بر این دارم که آموخته‌های سابق در خواندنم اثر داشته باشد و در نهایت بازدهی که طی این هدف‌گذاری مشهود است موجب رضایت از فعالیت تخصصی‌ام است و بی شک تلاوت و تمرینات مانع روزمرگی و فعالیت‌های درسی‌ من نیست.

رحمتی به تاثیر قرآن در زندگی شخصی خود اشاره کرد و گفت: ساحت مقدس قرآن کریم و وجود مبارک اهل بیت علیهم‌السلام برای بنده قدرت و نوری دارد که به زندگی‌ام معنا می‌بخشد و تصور اینکه روزی از این دو مهم جدا شوم برایم سخت است؛ انس با کلام‌الله و اهل بیت در روزمره آرامم می‌کند و آرامش قلبی که دارم را از اینها دارم.

وی گفت: افزایش علاقه به تلاوت برای بنده روزانه اتفاق می‌افتد، یعنی هر روزی که زنده‌ام و توان خدمت به این ساحت مقدس را دارم بیشتر و بهتر احساس خوشایندی دست می‌دهد و خداوند را شکر می‌کنم که نعمت را اینگونه در اختیارم قرار داده‌است.

قاری گلستانی: مردم نیاز به اطمینان قلب و ایجاد اعتماد در حوزه‌های قرآنی دارند

این قاری گلستانی افزود: از سال ۱۳۹۳ عضو طرح اُسوه ( طرح آموزشی-تربیتی قراء و حفاظ ممتاز قرآن کریم) هستم و با اساتید مطرح در حوزه تلاوت قرآن مرتبط و از محضرشان استفاده می‌برم.

رحمتی اظهار داشت: طی این سال‌ها توفیقات زیادی نصیب بنده شده از جمله تلاوت در محضر مقام معظم رهبری داشتم و اصولا برای یک قاری هرجایی که تلاوت قابل قبولی ارائه کند و از جهت دعوت مردم به انس بیشتر با قرآن مؤثر باشد، بسیار ارزشمند است؛ اما اگر بنا بر اشاره به یک یا دو مورد باشد مسجد الحرام در جوار کعبه و مسجدالنبی در جوار مزار مطهر پیامبر اکرم (ص) و ائمه مدفون در بقیع در سال ۱۴۰۰ است که توفیق شرکت در فریضه حج را داشتم و بی‌شک تلاوت در این اماکن مقدس توام با حسی وصف‌نشدنی است، هر چند که درک و القای این حس مرهون آمادگی لازم روحی و معنوی شخص قاری است.

بعد از تلاوتی که در سال ۱۳۹۸ محضر مقام معظم رهبری خدمتشان رسیدم و به ایشان عرض ادب و ارادت کردم که این خاطره و آن لحظه را هیچگاه فراموش نخواهم کرد.

وی گفت:  سال ۱۳۹۸ در مسابقات بین‌المللی تهران، حین تقدیر از نفرات برتر، عنوان اول قرآنی را کسب کردم و از اینکه توانستم در رسیدن به بخشی از اهدافم و خوشحالی پدر و مادرم موفق باشم بسیار مسرور و خداوند را شاکر بودم.

درخواست «عبدالباسط ایرانی» برای توجه بیشتر به موسسات قرآنی

رحمتی به استعدادهای قرآنی گلستان اشاره کرد و گفت: این استان ظرفیت‌های قرآنی فراوانی دارد، در شهرهای مختلف استان به تلاوت در جلسات و محافل انس با قرآن پرداخته‌ام و افراد زیادی را دیده‌ام که به وضوح دارای استعدادی جالب توجه در قرائت یا حفظ قرآن کریم هستند.

وی گفت: کنش‌های قرآنی مثمر ثمری هم در سطح استان در حال اجراست، یکی از انتقادهای بنده، عدم مدیریت در حوزه‌های آموزشی قرآنی است، بها دادن مادی و معنوی به موسساتی که در حوزه حفظ و تلاوت قرآن با کیفیت بالایی در حال فعالیت هستند قطعا بازخورد بهتری در جامعه و در بین جوانان و نوجوانان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha