هنرمندان پیشکسوت بر حفظ امنیت کشور و یکپارچگی ملی تاکید کردند

مشهد- ایرنا- ۱۳۷ نفر از پیشکسوتان عرصه های مختلف هنری کشور در چهارمین همایش سراسری خود در مشهد با صدرو بیانیه ای بر حفظ امنیت ملی، حریم، حرمت پرچم، وحدت و یکپارچگی ملی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که روز دوشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: اینک در ماه ربیع، ماه بهار دلها و با یاد  ابا عبدالله الحسین (ع) که دلها را تازه و معرفتی کسب کردیم، در ماه میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، به یُمن رویش دوباره‌ و گردهم آیی شکوهمند در جوار امام رئوف، ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا (ع)، سجده شکر به جای می آوریم.

در بیانیه هنرمندان آمده است: هنرمندان پیشکسوت معتقد هستند، تجربیات و سوابق آنها گنجینه ای است که می تواند منشاء آموزش، خیر و برکت برای نسل جوان و اعتلای فرهنگ و هنر جامعه باشد، لذا اینک که به همت عالی موسسه هنرمندان پیشکسوت و حمایت های آن مجموعه یکی دیگر از تاریخی ترین جمع هنرمندان در وحدتی مثال زدنی گرد هم آمده اند، ضمن قدردانی شایسته از متولیان فرهنگی، می توان از این گنجینه به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با این باور که دکتر اسماعیلی با نگرشی خردمندانه از حامیان اصلی این موسسه بوده و به عنوان اولین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استقلال حقوقی و عدم ادغام موسسه تاکید دارد، ضمن قدردانی از ایشان خواستار حمایت های همه جانبه و پیگیری قول و قرار ریاست جمهور در خصوص نامه هنرمندان در مراسم افطاری به ویژه در رابطه با کمک های مستقیم مالی، از سوی ایشان هستیم.

آنان افزودند: هنرمندان پیشکسوت به دلیل جایگاهی که دارند، خواستار ارتقای موسسه هنرمندان هستند.

این بیانیه می افزاید: رسانه ملی برای مشارکت در تکریم هنرمندان پیشکسوت و انعکاس اخبار و وقایع مرتبط با موسسه و هنرمندان، دقت و تلاش بیشتری را مبذول داشته، به ویژه که بخشی از اعضای موسسه از هنرمندان رادیو و تلویزیون هستند.

در این بیانیه هنرمندان آمده است: پیرو اتفاقات پیش آمده در هفته‌های اخیر، ضمن تسلیت عمیق به خانواده مرحوم مهسا امینی و همچنین خانواده های شهدای امنیت، بر سخنان اخیر ریاست جمهوری اسلامی برای شفافیت این موضوع تاکید کردند.

هنرمندان پیشکسوت افزودند: با توجه به ظرفیت اقتصادی و توانمندی عظیم هنری هنرمندان این سرزمین، پیشنهاد می شود، بازار بزرگ و بین المللی هنر ایران با رفع انحصار فروش آثار، به صورت سالانه برای تمام هنرمندان این عرصه فراهم شود.

چهاردهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت، شب گذشته یکشنبه - دهم مهر ۱۴۰۱- با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و با تجلیل از خانواده هنرمندان در گذشته صادق صندوقی، حسن مهری، کریم اکبری مبارکه و تورج شعبانخانی در مشهد مقدس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha