۱۳ مهر ۱۴۰۱، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84904502
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: اجرای سند تحول بنیادین در مسائل فرهنگی استان کارگشا است

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ارتقای کیفی فعالیت‌های تربیتی، آموزشی، پژوهشی و مهارت آموزی در مدارس را از رویکردهای مهم در آموزش و پرورش دانست و گفت: در کنار بیانیه گام دوم انقلاب اجرای سند تحول بنیادین بسیار کارگشا است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آموزش و پرورش همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در نشست صمیمی و هم اندیشی ائمه جمعه با مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تربیت را زیر بنای هر جامعه دانست و اظهار داشت: همه متولیان فرهنگی با همکاری و هماهنگی و استفاده از تمامی ظرفیت ها باید برای عملکرد مطلوب دستگاه تعلیم و تربیت تلاش کنند تا آموزش جامع تر و بهتری برای نسل آینده رقم بخورد.

وی با توصیه به اینکه کمیته های مشترک ائمه جمعه و مسئولان آموزش و پرورش در هر شهرستان و منطقه به صورت منظم برگزار شود از ائمه جمعه سراسر استان خواست هر طرح و برنامه تحولی که راجع به مسائل آموزش و پرورش دارند ارائه دهند تا در برنامه تحولی آموزش و پرورش استان گنجانده و مورد استفاده قرار گیرد.

آیت الله شعبانی موثقی خاطر نشان کرد: تشکیل منظم کمیته های مشترک و اتاق فکر ائمه جمعه و مسئولان آموزش و پرورش در هر شهرستان و منطقه، ایجاد نمایشگاه دائمی دفاع مقدس و استفاده دانش آموزان از اردوگاه های خاص تربیتی و هیجانی در آموزش و پرورش را بخشی از اقدامات مورد انتظار در آموزش و پرورش برشمرد. 

وی افزود: مسائل آموزش و پرورش از دغدغه‌های ائمه جمعه استان است که به طور قطع با تلاش های دلسوزانه فرهنگیان و معلمان، امید می‌رود شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش آموزش و پرورش برای تربیت نسل‌های آینده باشیم.

امام جمعه همدان: اجرای سند تحول بنیادین در مسائل فرهنگی استان کارگشا است

دغدغه‌ ائمه جمعه نسبت به مسائل آموزش و پرورش قابل تحسین است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بدون همکاری و مشارکت مردم و دستگاه‌ های مختلف به ویژه حوزه علمیه و ائمه جمعه میسر نیست، اظهار داشت: همه باید برای ساختن فردای بهتر نسل‌های آینده، آموزش و پرورش را یاری کنیم.

محمود نقوی، توجه به بنیان خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در هر جامعه‌ای خانواده می‌تواند نقطه پیشرفت یا سقوط باشد که ظهور و بروز آسیب‌های اجتماعی مختلف و رفتارهای پرخطر می‌طلبد که به کانون خانواده نگاه و توجه بیشتری شود.

وی شناخت دردها و مشکلات آموزش و پرورش در هر شهرستان و منطقه را راهگشا دانست و افزود: با تشکیل جلسات هم اندیشی در همه شهرستان‌ها و مناطق از همه دلسوزان و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت، مسائل آموزش و پرورش مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت که به طور قطع ائمه جمعه می‌توانند در این زمینه بسیار تأثیرگذار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان رسالت آموزش و پرورش را تربیت انسان برشمرد و ادامه داد: تربیت نسلی خلاق، پرسشگر و امیدوار به آینده در تراز نظام جمهوری اسلامی بر عهده آموزش و پرورش است که بدون مشارکت مردم و خانواده‌ها تحقق آن امکان پذیر نیست.

نقوی افزود: ائمه جمعه با روشنگری مباحث روز جامعه و ترویج فرهنگ زیبای دینی و اخلاقی نقش مهم و تأثیر گذاری در روند حرکت پیشرفت نظام اسلامی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مورد پروژه مهر و بازگشایی مدارس به اعضای حاضر در جلسه ارائه داد و ائمه جمعه استان دغدغه‌ها و مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق را مطرح کرده و پیشنهادات خود را جهت ارتقای مسائل آموزشی و فرهنگی به مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ارائه دادند. 

۳۲۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی امسال وارد مدارس استان همدان شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha