۱۲ فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان اردبیل فراهم شد

اردبیل - ایرنا - معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به رونمایی آزمایشی سامانه اطلس سرمایه گذاری استان گفت: ۱۲ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان با بارگذاری در سامانه اطلس سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهیا شده است.

یاسر عبداللهی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: با رونمایی سامانه اطلس سرمایه‌گذاری بصورت رسمی میزان فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این سامانه به ۶۰ مورد می‌رسد.

معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود:اردبیل در کنار استان‌های یزد، خراسان جنوبی و گیلان سامانه اطلس سرمایه‌گذاری را بصورت آزمایشی رونمایی کرده و پس از سه ماه بررسی و رفع نواقص این سامانه بصورت رسمی رونمایی خواهد شد.

 این مقام مسئول یک واحد گاو شیری پنج هزار راسی با زمین ۴۵ هکتار، گردشگری سلامت (آبدرمانی و هتل ۵ ستاره)، مرکز سرگرمی و تفریحی (پیست اسکی- هتل ۲ ستاره و تفریحی و ورزشی)، مجتمع پرورش مرغ اجداد در سطح ۲۰ هکتار، احداث هتل بیمارستان پنج ستاره، احداث کمپ عشایری، مجموعه تفریحی و گردشگری، احداث پارک آبی، احداث هتل پنج ستاره، پرورش گوسفند داشتی ۱۰ هزار راسی با ۲۱.۴۲ هکتار ، گردشگری سلامت (آبدرمانی-هتل ۴ ستاره) و بز داشتی ۱۰ هزار راسی از جمله این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موتور محرکه رشد اقتصادی و یکی از ملزومات نیل به توسعه اقتصادی و اجتماعی است ‌که تقویت آن موجب ارتقای سطح تولید، درآمد، رفاه و اشتغال و نیز کاهش فقر خواهد شد.

عبداللهی بیان کرد: آگاهی از میزان و نحوه پراکندگی منابع و محدودیت‌ها در یک منطقه و نیز شناخت زیرساخت‌ها،  مزیت‌ها و مخاطرات زیست محیطی سایر عوامل موثر بر سرمایه‌گذاری و ارتباط بین آنها،  نقش موثری در تصمیم‌سازی صحیح و مدیریت منطقی این بخش از اقتصاد کشور دارد و مدیران را برای رسیدن به تصمیم‌‍های بهینه هدایت خواهد کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل ادامه داد: تدوین اطلس سرمایه‌گذاری برای دستیابی به اقتصاد پیشرفته و پویا و تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری از طریق معرفی بسترها و زیرساخت‌های لازم و استفاده بهینه از منابع، امکانات، ظرفیت‌ها، توانمندی‌های موجود صورت می‌گیرد.

عبداللهی هدف از ایجاد اطلس سرمایه‌گذاری را طراحی یک سامانه هوشمند متشکل از مجموعه‌ای عناصر یا الگوریتم‌های مکانی ذکر کرد که با تجزیه و تحلیل داده‌های موثر بر فرآیند تصمیم‌گیری و انتخاب سرمایه‌گذار، به ارائه پیشنهادهای منطقی و کارشناسانه جهت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری منتهی می‌شود.

 این مقام مسئول در ادامه نمایش موقعیت مکانی و پراکندگی فرصت‌های سرمایه گذاری استان بر اساس اطلاعات ثبت شده دستگاه‌های اجرایی یا کارشناس مرکز خدمات، امکان نمایش سایر اطلاعات مکانی استان در کنار فرصت‌های سرمایه گذاری، امکان مشاهده جزییات کامل طرح در بخش اطلس سرمایه‌گذاری در مقایسه با زیر ساخت‌ها را از قابیلیتهای اطلس سرمایه گذاری در استان ذکر کرد.

 عبداللهی عابد محاسبه نزدیک‌ترین عارضه از فرصت سرمایه‌گذاری، جستجوی پیشرفته فرصت سرمایه‌گذاری بر اساس شاخص‌های مختلف، تفکیک فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاوری، صنعت، انرژی و نقشه هوشمند و بررسی حریم‌های ممنوعه از دیگر قابلیت‌های اطلس سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

اطلس مجموعه‌ای از نقشه‌های هدفمند است که بطور منظم و بر اساس اطلاعات مکانی، داده‌های موضوعی و مقیاس زمانی تدوین و تحلیل شده و به صورت یکپارچه در قالب نقشه تهیه می‌گردد.

امکان مقایسه بین نقشه‌ها به منظور شناخت همبستگی‌ها بین آنها از کارکردهای اصلی اطلس است.

اطلس‌ها در گذشته بیشتر در قالب کتاب تهیه می‌شدند اما امروزه، وجود ابزارهای الکترونیکی نظیر استفاده از سیستم مختصات جغرافیایی GIS ، امکان گردآوری و تکمیل مستمر اطلاعات اطلس‌ها و اخذ خروجی‌های موضوعی موردنیاز از آنها را فراهم می‌کند.

حذف حداکثری استعلامات و مجوزهای لازم در فرایند استقرار طرح سرمایه‌گذاری از اهداف مهم اطلس سرمایه گذاری است که با بهره‌مندی از آن سرمایه‌گذار می‌تواند فرایند سرمایه‌گذاری خود را بر اساس نیازهای طرح موردنظر و با جمع‌بندی اطلاعات دریافتی و توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در استان ترسیم و برنامه‌ریزی کرده و مناسب‌ترین محل را برای استقرار طرح خود انتخاب کند تا با جلوگیری از انتخاب ناآگاهانه از نارضایتی سرمایه‌گذار و تغییر پیاپی محل اجرای طرح جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha