۵۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌آفرین در استان اردبیل پرداخت می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۵۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌آفرین از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ در این استان با معرفی نهادهای حمایتی در حال پرداخت است.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ اظهار کرد: در خصوص تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۱، سهم اولیه بخش‌های مختلف و رسته‌های اولویت‌دار که ماهیت ایجاد اشتغال پایدار را دارد، با هماهنگی تمام دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه مشخص شده و ابلاغ تسهیلات در حال پیگیری است.

وی افزود: از همین محل امسال ۵۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌آفرین در استان با معرفی نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ابلاغ و توسط بانک‌های عامل به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: این منابع تسهیلاتی در قانون بودجه برای خوداشتغالی و اشتغال‌زایی کارفرمایی در نظر گرفته شده است و همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط باید به‌صورت هدفمند برای ایجاد اشتغال‌ از این تسهیلات استفاده کنند.

عبداللهی عابد بر لزوم همکاری و هماهنگی بانک‌های عامل با این دستگاه‌ها برای پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه تاکید کرد.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha