دمای هوا در نواحی شمالی خراسان رضوی کاهشی محسوس خواهد داشت

مشهد-ایرنا-کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بنا بر مدل های هواشناسی استان، روند کاهشی دمای هوا که از روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است همچنان ادامه دارد و این کاهش در نواحی شمالی استان کاهشی محسوس خواهد بود.

زهرا رضایی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته شهرستان قوچان در شمال خراسان رضوی دمای ۲ درجه بالای صفر را تجربه کرد و کلانشهر مشهد نیز در همین مدت دمای ۹ درجه سلسیوس را ثبت کرد.

وی ادامه داد: کشاورزان و صیفی کاران در نواحی شمالی خراسان رضوی تمهیدات لازم را مد نظر داشته باشند تا با کاهش دمای هوا دچار خسارت و مشکل نشوند.

این کارشناس هواشناسی گفت: جریانات به نسبت سرد شمالی همچنان پدیده غالب در خراسان رضوی است که سبب کاهش دما در بیشتر نقاط استان شده است.

رضایی پور افزود: همچنین در نواحی جنوبی به خصوص جنوب شرقی استان، پدیده وزش باد همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا غالب است که در برخی ساعات امکان ایجاد گرد و غبار در این مناطق وجود دارد.

وی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته، قوچان و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۲ و ۳۴ درجه سلسیوس، به ترتیب سردترین و گرم ترین شهرستان های خراسان رضوی  بوده اند و طی همین مدت دمای هوای شهر مشهد در بازه ۹ تا ۲۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha