عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی آغاز شد/ استفاده از ۳۰ ماشین سنگین

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: عملیات آواربرداری واحدهای آسیب دیده از زلزله زده در شهرستان خوی آغاز شده و اقدامات لازم برای انجام سریع این کار صورت گرفته است.

یاسر رهبردین روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین برای تسریع در انجام عملیات آواربرداری به کارگیری شده است.

وی اضافه کرد: نهادهای مختلفی در این خصوص مشارکت داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به راهداری، راه و شهرسازی، شهرداری و آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات آواربرداری از روستای مرتضی قلی کندی که بیشترین تاثیر را از زلزله داشته، آغاز شده است.

آواربرداری نخستین گام برای انجام ساخت و ساز پس از زمین لرزه به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط نزدیک به ۷۰ نفر در بخش‌های بستری بیمارستان‌ها باقی مانده و بقیه مرخص شده‌اند.

همچنین براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از یک هزار هزار و ۴۰۰ واحد روستایی در این منطقه نیازمند تخریب و بازسازی یا تعمیر شناخته شده که از این تعداد، بیش از ۴۵۰ واحد نیازمند تخریب و احداث مجدد و افزون بر ۹۵۰ واحد نیازمند تعمیر است.

هنوز آمار دقیقی در خصوص میزان خسارت‌های وارد شده به اماکن مسکونی، ابنیه‌ها و دیگر اماکن، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان اعلام نشده و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha