دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع): وحدت نسخه نجات‌بخش مسلمانان است

شهرری - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان این که بسیاری برای جلوگیری از وحدت میان مسلمانان و حتی پیروان یک مذهب تلاش می‌کنند، گفت: اگر مسلمانان متحد شوند قدرت علمی، اقتصادی و سیاسی جهان را به دست خواهند گرفت، از همین رو وحدت نسخه نجات بخش مسلمانان است.

  به گزارش ایرنا، آیت‌الله رضا رمضانی روز دوشنبه در نشست اخلاق کاربردی به مناسبت هفته وحدت در جمع دانشجویان خارجی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) افزود: لازمه رشد هر جامعه ای توجه به علم و دانش است، همانگونه که یکی از شاخصه های دین اسلامی افزایش دانش بشری به شمار می آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: علم موجب سلطنت، تسلط بر طبیعت، روشن شدن راه توسعه و افزایش ارتباطات بشری و در نهایت تقویت ارتباط انسان و خداوند می شود.

وی با بیان اینکه علم و پیشرفت علمی از شاخصه های مدنیت و جامعه مدنی است و باید همراه با اخلاق باشد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی نرم افزار تمدن اسلامی است و اگر بنا بر تحقق تمدن اسلامی باشد باید سبک زندگی برای آن تعریف شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه توجه به مناسبت‌های علمی و دینی خوب باید در دانشگاه رشد کند، گفت: با همدلی همگانی می توانید دانشگاه را به یک ستاد فرهنگی برای دانشجویان خارجی تبدیل کنید به خصوص در کنار مرقد امام راحل که معجزه قرن را رقم زد و نگاه جدیدی به بشریت و جامعه جهانی داد و یک فهم حداکثری از اسلام ارائه کرد.

وی به تلاش برخی برای تحریف دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری به دنبال ارائه نگاه های حداقلی از اسلام هستند در حالی که اسلام به همه ساحت های زندگی انسان توجه دارد.

آیت الله رمضانی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، حل مشکلات جامعه مسلمانان را ضروری برشمرد و ادامه داد: در بخش های مختلف، مشکلات مختلفی وجود دارد که یکی از آنها تلاش برای تحریف دین مبین اسلام است به نحوی که از این دین، فقط نام و پوسته ای باقی بماند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: جامعه مسلمانان باید وحدت داشته باشند،  جهان اسلام باید مشکلاتی که برایش حادث می شود را شناسایی کند و بر آن فائق آید.

وی دین را ابزاری برای انسان به منظور رسیدن به جهان باقی و سعادت بشری خواند و اضافه کرد: جامعه بشری باید عقل محور و متفکر باشد در این صورت خود را درگیر حواشی نمی کند.

آیت الله رمضانی تصریح کرد: اگر کشورهای مسلمان با هم متحد می بودند قدرتمند ترین قدرت اقتصادی جهان را داشتیم، اگر پول کشورهای اسلامی جمع می شد و دیگر قراردادهایی بین سه ضلعی واشنگتن، تلاویو و ریاض نداشتیم، این هزینه ها برای مسلمان صرف می شد ما دیگر فقیر نداشتیم قدرت سیاسی هم به دنبال آن ایجاد می شد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: اگر مسلمانان متحد بودند کشورهای اسلامی می توانستند مرکز ثقل علمی و قدرت اقتصادی و سیاسی در جهان باشند، اما ببینید چه کرده اند با کشورهای اسلامی که به هیچ وجه نمی توان آنها را کشور اسلامی دانست، تفرقه و تنازع بدترین ضرر را به جامعه اسلامی وارد خواهد کرد.

وی افزود: سال ها جنگ مذاهب را دنبال کرده اند و امروز جنگ بین پیروان یک مذهب را دنبال می کنند در حالی که می دانند وحدت نسخه نجات بخش امروز مسلمانان است همانطور که برای دیروز و فردا خواهد بود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه اخلاق به انسان معنویت می دهد، یادآور شد: انسان با سه شان علم، قدرت و اخلاق می تواند به دانایی برسد و مسیر تعالی به سمت خداوند متعال را طی کند.

فاصله بین میلاد امام صادق (ع) تا میلاد پیامبر اکرم (ص) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است که امسال از ۱۷ مهر آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha