به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی کاظمی عصر دوشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان البرز افزود: بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز درمدارس کشور تحصیل می کند که شاید یک هزار نفرآنها در این آشوب ها حضور داشتند و رسانه های وابسته به دشمنان آن را بزرگ نمایی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: پس از ۲۶ ماه آموزش مدارس ایران به طور کامل به آموزش حضوری بازگشت و این موضوع برای دشمنان سخت بود و به فرمایش رهبر معظم انقلاب یک حادثه بهانه ای شد تا آنان در کشور آشوب ایجاد کنند و آموزش حضوری را به سمت غیر حضوری ببرند.
وی بیان داشت: ماحصل رفتار، ظاهر و پوشش دانش آموزان امروز به علت دوری بیش از ۲ سال آنها از فضای مدرسه است زیرا مدرسه دارای قانون و مقررات است و هر دانش آموزی ملزم به رعایت آن است.
کاظمی با اشاره به اینکه باید این وضعیت را برای دانش آموزان آگاهی بخشی کنیم، عنوان کرد: اغتشاش و ناامنی خط قرمز همه کشورهاست و دشمنان ایران به هر بهانه ای با روش جنگ نرم و آشوب می خواهند به امنیت و اقتدار کشور صدمه بزنند.
وی یادآورشد: ماموریت ما تعلیم و تربیت است و دراین راه باید قوی عمل کنیم که امنیت مدرسه در این راه اهمیت زیادی دارد.
کاظمی تصریح کرد: دراین شرایط خاص همه مدیران و کارکنان مدارس باید اوضاع را کنترل کنند و هوشیار باشند زیرا دشمنان با استفاده از هیجانات و اقتضاعات سنی دانش آموزان، آنها را تحریک و به دنبال برهم زدن فضای مدرسه هستند بنابراین، این موضوع مهم را باید برای آنها با گفت و گو تبیین کرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: مدارس زیر ساخت علم و پژوهش را در کشور ایجاد می کنند پس اگر به دنبال ایران قوی هستیم، ضرورت علم و پژوهش باید درک شود.
وی مهم ترین فعالیت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس در مهر ماه را سازماندهی و برنامه ریزی برای یکسال تحصیلی ۱۶ میلیون دانش آموز ذکر کرد.
کاظمی در ادامه به آغاز مهری با نشاط با حضور رئیس جمهور و در سایر استانها با معاونان وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان استانی پرداخت و اضافه کرد: امسال هشت هزار دانش آموز به پایه دهم رشته ریاضی فیزیک افزوده شده است که البته این اتفاق پس از چند سال افتاده است. دانش آموزان متوسطه اول و دوم روی هم ۶ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۴۳۱ نفر هستند که از این میان ۴۹.۹ درصد آنها را دختران تشکیل میدهند.
وی گفت: در توسعه هنرستانها رویکرد کیفی و آمایش سرزمین مورد نظر است، بنابراین در این راستا توجه به نیاز بازار کار با استفاده از ظرفیت و توسعه هنرستان های جوار صنعت را مد نظر قرار دادهایم که با مشارکت دستگاه ها و بخش های مختلف ایجاد شده است.
کاظمی، از استان های تهران، البرز، قزوین و اراک به عنوان استان هایی که دارای شهرک های صنعتی بزرگ هستند نام برد و افزود: برای توسعه هنرستان ها، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار و توانمندسازی آنها در فضای محیط کار واقعی باید استانی عمل شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: ۴۰ هنرستان جوار صنایع ایجاد شده و باید در رشته های مهارتی بازنگری کرد و رشته ای همانند حمل و نقل را نیز دایر کرد.
وی تاکید کرد: با حمایت وزیر آموزش و پرورش ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه هنرستان ها اختصاص دادیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این نشست گفت: مدیران نقش راهبردی در فرآیند آموزشی و تربیتی مدارس دارند.
علی حجرگشت اظهارداشت: نقش مدیران مدارس نقشی اساسی است زیرا اصلی ترین تحولات و رویدادها چه در زمینه های مثبت و چه منفی با نقش آفرینی مدیر اتفاق می افتاد.
وی بیان داشت: باید در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس دقت بیشتری شود.
حجرگشت با اشاره به اینکه مدیران و متولیان تعلیم و تربیت نباید دغدغه ای جز موضوع تعلیم و تربیت داشته باشند، ادامه داد: در این زمینه نیاز است تمهیدات بهتری از سوی ستاد فراهم شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش :
بزرگ نمایی رسانه ای حضور دانش آموزان در آشوب ها تبیین شود
۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۹
کد خبر:
84908850
کرج - ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بزرگ نمایی رسانه ای حضور دانش آموزان در آشوب ها که در این روزها شاهد آن هستیم برای دانش آموزان و والدین تبیین شود.
نظر شما