بنیاد شهید در اجرای قانون جامع ایثارگران تسلیم فشارها نمی شود

تبریز-ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: این مجموعه در راستای اجرایی شدن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هرگز تسلیم فشارهای احتمالی نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، جابر ابوالفتح زاده روز سه شنبه در دومین نشست کارگروه آسیب شناسی و هم اندیشی با نخبگان آذربایجان شرقی در حوزه قوانین و مقررات ایثارگران، با تاکید بر اینکه خود را موظف به خدمت رسانی به ایثارگران با تکیه بر قوانین می دانیم، افزود: پیگیر اجرای کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هستیم و در برابر برخی فشارهای احتمالی یک گام هم عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: قانون فوق به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و پس از نظر مثبت شورای نگهبان و تبدیل شدن به قانون، مورد تائید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و باید مفاد آن اجرایی شود.

ابوالفتح زاده با بیان اینکه در حوزه جامعه ایثارگری کمبود قانون وجود ندارد، مشکل را در اجرایی نشدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دانست و ادامه داد: اگر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به طور کامل اجرایی شود، مشکلات حوزه ایثارگری به حداقل ممکن می رسد.

وی گفت: با توجه به اینکه در شرف تدوین برنامۀ پنج سالۀ هفتم کشور قرار داریم، شناسایی چالش های اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و سایر قوانین می تواند در تدوین مناسب برنامۀ هفتم توسعۀ کشور لحاظ شود.

ابوالفتح زاده با ابراز خرسندی از ترکیب کارشناسان، صاحبنظران و نخبگان حاضر در کارگروه استانی آسیب شناسی حوزه قوانین و مقررات ایثارگران که خود از جامعه ایثارگران هستند، گفت: این جلسه، نشستی وزین و تخصصی است که انعکاس دیدگاه های اعضای این جلسه به معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در تنقیح قوانینِ وزه ایثارگری و همچنین تدوینِ کم نقصِ برنامۀ هفتم توسعۀ کشور راهگشا خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از نظرات تخصصی و سازنده نخبگان عضو این کارگروه در حوزه های مختلفِ ایثارگری استقبال می کنیم و از این عزیزان درخواست می کنیم در کنار ما باشند.

سرپرست اداره حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، گفت: این نشست تخصصی دومین جلسۀ کارگروه آسیب شناسی و هم اندیشی با نخبگان آذربایجان شرقی در حوزه قوانین و مقررات ایثارگران بود.

خدیجه امامی افزود: در این جلسه روسای ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، دیدگاه های خود دربارۀ نقایص مواد قانونیِ مرتبط با حوزه کاری خود را ابراز کرده و پس از چکش کاری توسط نخبگانِ عضو کارگروه که متشکل از قضات با سابقه، اساتید عضو هیات علمی دانشگاه های معتبر استان و کارشناسان برجستۀ حقوقی است، طی مکاتبه ای به ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارجاع خواهد شد. 

به گفته وی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید کشور درصدد است با احصای چالش های قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون برنامۀ پنجسالۀ ششم توسعه کشور، بهره مندی جامعۀ معزّز ایثارگران از مزایای معنوی و مادّی قوانین را حداکثری نماید.

به گزارش ایرنا، بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، ۶۱ هزار و ۶۵۸ نفر جامعه هدف دارد که تمامی این افراد تحت پوشش خدمات بنیاد و نیز بیمه های تکمیلی هستند.

آذربایجان شرقی در طول دران هشت سال دفاع مقدس تعداد ۹ هزار و ۸۶۸ نفر شهید، ۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر جانباز و یکهزار و ۸۹۳ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha