۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84910069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری قزوین: با عناصر اصلی اغتشاشات برخورد قاطع می شود

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر اینکه با عناصر اصلی و مسببین اغتشاشات برخورد قاطع می شود ،‌گفت: دستگاه قضایی و انتظامی در کنار نیروهای نظامی و امنیتی است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، علی شعبانی روز چهارشنبه در نشست مشترک قضایی و انتظامی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: نیروهای انتظامی ما جان خود را برای حراست از میهن و حفظ امنیت در دست گرفته اند و تاکنون در سال جاری ۵۹ نفر از این عوامل توفیق شهادت نصیبشان شده است.

وی افزود: در حوادث و ناآرامی های اخیر به تعبیر مقام معظم رهبری به نیروی انتظامی ظلم شد و یک اظهار نظر غیرواقع و عجولانه نسبت به فوت خانم امینی توسط برخی افراد و سلبریتی ها و همچنین جهت دهی معاندین نظام و فریب خوردن افراد داخلی، فضای عمومی جامعه را ناامن و ملتهب کرد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: مجاهدت و تلاش نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر جای تقدیر و تشکر دارد و علیرغم اینکه تمامی امکانات لازم را در اختیار داشتند، خویشتنداری کردند و بیشترین جراحات و آسیب ها را از آشوبگران متحمل شدند و برای حفظ امنیت در نظام اسلامی خود را فدا کردند.

شعبانی همچنین تصریح کرد: حجاب در اعتراضات اخیر که در نهایت به اغتشاش تبدیل شد، بهانه ای بیش نبود و آشوبگران با توهین به مقدسات همچون آتش زدن قرآن و مساجد نشان دادند که دشمنی آنها با ماهیت دین مبین اسلام است.

وی اظهار داشت: به آشوب گران هشدار می دهیم که دستگاه قضایی و انتظامی در کنار نیروهای نظامی و امنیتی به هیچ عنوان از اصول و ارزش های شارع مقدس و دین کوتاه نخواهد آمد.

این مقام قضایی استان قزوین اذعان داشت: در مواجهه با خواسته های بی منطق دشمن کوتاه نمی آییم، زیرا در حوزه اصول و ارزش های اسلامی یک گام به عقب برداریم، آنها ده قدم پیشتر خواهند آمد و به مطالبات جاهلانه خود می افزایند.

رییس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی تمام قد از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی حمایت خواهد کرد و برخورد قاطع با عناصر اصلی و مسببین اغتشاشات و حوادث اخیر در همین راستا است و بدون شک احکام بازدارنده نسبت به آنها صادر خواهد شد تا دیگر فکر چنین اقداماتی به ذهن آنها و امثالهم خطور نکند.

۴۰ درصد از پرونده های کیفری در مراجع انتظامی منجر به مصالحه شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این نشست گفت: طرح اصلاح ذات البین ویژه پرونده های کیفری در مراجع انتظامی با همکاری دادستانی و فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین در مرکز استان به اجرا درآمد و توفیقات خوبی حاصل شد و این طرح در ادامه  به صورت استانی نیز اجرایی خواهد شد.

حسین رجبی افزود: کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی و کم شدن جمعیت کیفری زندان از اهداف اجرای این طرح بود و بر اساس آمارها اهداف مدنظر محقق شده است البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش ها مضاعف شود.

دادستان مرکز استان ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ پرونده به مراجع انتظامی ارجاع و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده منجر به مصالحه شد و برهمین اساس شاهد مصالحه ۴۰ درصدی پرونده های کیفری در مراجع انتظامی هستیم و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است.

رجبی همچنین بیان داشت: در ۶ ماهه نخست سال گذشته بیش از ۱۳ هزار محکومیت کیفری صادر شد که این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۹ هزار و ۷۰۰ مورد رسید و به همین دلیل با اجرای این طرح و تلاش مراجع انتظامی محکومیت های کیفری در استان ۲۹ درصد کاهش یافت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: طرح اصلاح ذات البین ویژه پرونده های کیفری باید با قوت در مراجع انتظامی استان پیگیری و اجرا شود و قطعاً کاهش ورودی پرونده های قضایی منجر به این خواهد شد مراجع قضایی به موضوعات مهم بپردارند.

در پایان این مراسم و بر اساس آمار مصالحه در مراجع انتظامی، از روسای کلانتری برتر در این حوزه و مسئولان واحد مشاوره آنها تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha