فرماندار قزوین: دشمنان جنگ جمعیتی را علیه ایران آغاز کرده‌اند

قزوین- ایرنا- فرماندار شهرستان قزوین گفت:دشمنان جنگ جمعیتی را علیه ایران آغاز و برای پیر و سالخورده شدن کشور برنامه ریزی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کاظمی روز چهارشنبه در کارگروه جمعیت شهرستان قزوین با تاکید بر ضرورت افزایش جمعیت در کشور، افزود: امروز نباید تصور کنیم در شرایط عادی قرار داریم چرا که جنگ جمعیتی در کشور اتفاق افتاده است و دشمنان می‌خواهند کشور ما جمعیت رو به رشدی نداشته باشد.
وی افزود: دشمنان در این جنگ از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند و در مراکز مختلف فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، رسانه و حوزه بهداشت نفوذ پیدا کرده اند.
کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده محتوای تولید شده در رسانه‌های معارض و معاند به تخفیف و تحقیر موضوع جمعیت اختصاص دارد و ما باید در مقابل این محتوا کار فرهنگی انجام دهیم.
وی گفت: سیاست‌های جمعیتی کشور باید از دهه ۷۰ اصلاح می‌شد اما هنوز دیر نشده است و باید به صورت جدی سیاست‌های جمعیتی جدید را دنبال کنیم.
فرماندار قزوین با تاکید بر اشتغالزایی، افزود: در شرایط فعلی به رغم مشکلات موجود و تحریم‌ها، هدفگذاری دولت درست و قابل دفاع است به گونه ای که در اقدامی بی‌سابقه طی دو دهه گذشته در حوزه تولید، احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دستور کار قرار گرفته و میزان قابل توجهی شغل ایجاد شده است.
کاظمی ادامه کرد: محور اغلب مسائل اجتماعی مانند کاهش ازدواج، افزایش طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی که نسبت به آنها نگران هستیم، تولید و اشتغال است و اگر تولید به جریان بیفتد و اشتغال ایجاد شود اغلب این آسیب‌ها قابل مدیریت و کنترل است و از طرفی با افزایش اشتغال می‌توان شاهد افزایش جمعیت نیز بود.
وی با اشاره به مساله ساخت مسکن در حوزه جمعیت، گفت: این مهم در سال‌های گذشته به صفر رسیده بود اما دولت با هدفگذاری جدید ساخت آن را آغاز کرده است.
کاظمی افزود: در قزوین کار عملیاتی ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی آغاز شده و همه این‌ها موارد امیدبخشی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
فرماندار شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز دستگاه‌های متولی فرهنگ از جمله دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، صدا و سیما و حوزه علمیه باید برای حل مشکلات ورود پیدا کنند و این باور باید وجود داشته باشد که ما در جنگ جمعیتی قرار داریم و این مسیر عقب گرد ندارد و با سیاست‌گذاری درست می‌توانیم مشکلات جمعیتی را رفع کنیم.

فرماندار قزوین: دشمنان جنگ جمعیتی را علیه ایران آغاز کرده‌اند

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید دقیق اجرایی شود 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید دقیق اجرایی شود.
کبری علیخانی افزود: در حال حاضر مساله کاهش جمعیت در کشور بسیار جدی و قابل تأمل است و طبق آمار اعلامی سازمان ملل، اگر روند کاهش جمعیت در کشور با همین روند پیش برود سال ۲۰۸۰ نصف جمعیت ایران را افراد مسن تشکیل می‌دهند.
وی اظهار داشت: اگر چه غالبا مسائل اقتصادی را دلیل کاهش جمعیت می‌دانند اما آمار و برررسی‌ها نشان می‌دهد مسائل فرهنگی اصلی‌ترین دلیل کاهش جمعیت است و در قانون جمعیت ۲۱ مانع جمعیتی شناخته شده که برای حل آنها برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
علیخانی تصریح کرد: بخش مهم در این زمینه، مساله تغییر نگرش مردم است و با توجه به وضعیت موجود دستگاه‌های حوزه فرهنگی وظیفه دارند که در این حوزه ورود پیدا کنند و مردم را به این باور برسانند که بحران جمعیت جدی است.
وی تاکید کرد: هر سازمانی و دستگاه اجرایی باید کارکنان خود را ترغیب به فرزندآوری کند و در این راستا طبق مصوبه استانداری قزوین در خانه‌های سازمانی، اولویت واگذاری با افرادی است که تعداد فرزندان بیشتری داشته باشند.
علیخانی گفت: اقدامات دیگری نیز در حوزه اشتغال در دست کار است که امیدواریم بتوانیم زمینه فرزندآوری را افزایش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha