۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84911149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مردم نوعدوست کشور در نیمه نخست امسال برای کمک به رفع مشکلات محرومان، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال زکات مال پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری روز پنجشنبه در هفتمین جشنواره زکات در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد اظهارداشت: پیام نورانی مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم سازی همایش سالانه برای ترویج زکات از مهمترین راهبردها در انجام این فریضه محسوب می شود و یکی از بزرگترین توفیقات الهی و نشانه فضل و رحمت پروردگار به جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: اهمیت والای این فریضه بزرگ که به طور مکرر در قرآن کریم و در کنار نماز از آن یاد شده، بسیار مورد توجه است.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: اهمیت فریضه زکات به حدی است که ۵۳ کشور مسلمان دارای شورای زکات هستند و کشورهای غیر اسلامی نیز با ایجاد مراکز خیریه به نیازمندان کمک می کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته یکهزار و ۷۲۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد و یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان زکات در نیمه نخست سالجاری نشان از اهمیت این فریضه در بین مردم است.

حجت الاسلام مهری یادآور شد: زکات جمع آوری شده در اموراتی همچون معیشت، کمک درمانی، تحصیلی، ساخت مسکن و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و درصد کمی نیز برای طرح های عمرانی و عام المنفعه هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان شمالی در نیمه نخست امسال ۳۲ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند گفت: این استان جزو استان‌های پیشرو در پرداخت زکات است.

در حاشیه این جشنواره سه زندانی غیر عمد از شهرستان بجنورد و ۲ نفر از شهرستان شیروان به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال از هزینه کرد زکات آزاد شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha