امام جمعه کرمانشاه: همه مردم ایران پای اسلام و انقلاب ایستاده اند

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امروز دنیا روی قدرت ایران حساب ویژه باز می کند،گفت: دشمنان جمهوری اسلامی نمی توانند قدرت کشور ما را در جهان ببینند و تحمل کنند، لذا دست به فتنه و آشوب می زنند اما بدانند، همه مردم ایران پای انقلاب و اسلام ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله « مصطفی علما» در خطبه این هفته نماز جمعه (۲۲ مهر) افزود: دشمنان بدانند، همه مردم ایران با فتوای یک مرجع تقلید به خیابان آمدند و انقلاب را به پیروزی رسانند و در طول انقلاب اسلامی با تمام فتنه ها و آشوب ها پای نظام و اسلام ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: ایران امروز به لطف نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه، بسیج و نیروی انتظامی درخاورمیانه یک قدرت بی نظیر است و در جهان می درخشد لذا دشمنان تحمل دیدن جایگاه کشورمان را ندارند.

آیت الله علما در ادامه به اقدام شجاعانه رییس جمهوری کشورمان در بالا بردن عکس حاج قاسم سلیمانی در خاک آمریکا و در مقابل تمام قدرت های جهان اشاره کرد و گفت: امروز قدرت ایران به حدی است که آمریکا را در خاک خودش محکوم و خواهان مجازت اش است که در دنیا این قدرت نظیر ندارد ، به همین خاطر از نظام ما می ترسند و فتنه می کنند.

خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه همچنین با اشاره به آشوب و شلوغ کاری های روزهای اخیر گفت: نوجوانان و بچه های ما معصوم اند و حساب آنها کاملا با اغتشاش گران جدا است.

ورزشکاران ایران پایبند اسلام و انقلاب هستند

آیت الله علما در ادامه با اشاره به تاریخ ۲۳ مهر روز تربیت بدنی و ورزش در تقویم کشورمان، به دیدار مقام معظم رهبری در کنگره شهدای ورزشکار اشاره کرد و گفت: ورزش ما؛ حدود پنج هزار ورزشکار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، لذا این نظام و انقلاب به این آسانی ها بدست نیامده که قدر آن را ندانیم و پای آن ایستادگی نکنیم.

وی به پایبندی ورزشکار ایران به ارزش های دینی بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: ورزشکاران زن ما در مسابقات با حجاب ظاهر می شوند و از دست دادن با نامحرم در سکوی قهرمانی پرهیز می کنند، وقتی به پیروزی می رسند سجده شکر به جای می آورند و اسم ائمه در مسابقات ورد زبان آنها است همه اینها نشانه پایبندی ورزشکاران ما به مسائل مذهبی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ۲۳ مهر ماه سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله شهید اشرفی اصفهانی در سال ۶۱ اشاره کرد گفت: شهید اشرافی اصفهانی یک روحانی با اخلاق یار و یاور انقلاب و همراه همیشگی امام (ره) در شهر کرمانشاه بود، لذا منافقین تحمل او را نداشتند در همین مسجد جامع او را به شهادت رسانند.

آیت الله علما همچنین روز ۲۳ مهر ماه را روز عصای سفید یا نابینایان دانست و از همه خواست به این عزیزان نابینا کمک و احترام ویژه قائل شوند.

دشمنان از وحدت مسلمانان می ترسند 

امام جمعه شهر کرمانشاه در خطبه های اول نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه با تبریک میلاد با سعادت ختمی مرتبه به همه مسلمانان جهان و امام صادق (ع) رییس فقه شیعه؛ به بیان ویژگی پیامبر عزیز  اسلام پرداخت و گفت: خدواند فرموده پیامبر اسلام (ص) شاهد و ناظر بر اعمال ، رفتار همه ما است و رحمت العالمین است زیرا همیشه ما را به آنچه خداوند به خودش داده دعوت می کند.

آیت الله علما بیان داشت: خداوند به حضرت محمد (ص) و ۱۲۴ هزار پیامبر دیگر دستور داده که ما انسان ها را از ظلمت و تاریکی به نور و روشنایی که همان رستگاری هدایت کنند و آنان چیزی نمی گویند مگر بر پایه توحید و به اذن خداوند متعال.

وی با اشاره به دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول هفته وحدت گفت: این هفته برای وحدت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مسلمان نام گذاری شده، زیرا تلاش همه دشمنان تفرقه اندازی بین مسلمان و پراکندگی آنها است زیرا از وحدت مسلمانان می ترسند و می دانند اگر مسلمانان با هم متحد شوند هیچ قدرت یارای مقابله با اسلام و انان را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha