۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84911884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۲۰ دانش آموز البرز در المپیاد هندسه ایران رقابت کردند

کرج - ایرنا - رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز گفت: همزمان با سراسر کشور ۱۲۰ دانش آموز این استان در المپیاد هندسه ایران به رقابت پرداختند.

رضا شکیبا روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این رقابت ها دانش آموزان در ۲ حوزه شهید سلطانی و فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج شرکت کردند.

وی بیان داشت: در نهمین المپیاد هندسه ایران که امروز در استان برگزار شد، ۵۴ دانش آموز دختر و ۶۶ دانش آموز پسر حضور داشتند.

 رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز با اشاره به اینکه المپیاد هندسه ایران هرساله در سطح جهان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هر ساله در این المپیاد بین ۵۰ تا ۷۰ کشور شرکت می کند.

شکیبا تصریح کرد: آزمون بین المللی هم زمان با آزمون داخلی و با همان سوالات برگزار می گردد. این مسابقات یادواره دانشمند مومن و جهادگر دکتر سعید کاظمی آشتیانی است.

رییس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز یادآورشد: این المپیاد سه سطح مقدماتی که شامل پایه‌های هفتم و هشتم، متوسطه که پایه‌های نهم و دهم می شود را در بر می‌گیرد و پیشرفته که شامل یازدهم و دوازدهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha