رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب: فصل گفت‌وگوی ادیان فرا رسیده است

لارستان- ایرنا- رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به تلاش‌های دهه‌های اخیر در راستای حفظ وحدت بین ۲ مذهب شیعه و سنی گفت: امروز باید از فصل گفت وگوی ادیان سخن گفت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب روز جمعه در همایش وحدت در حسینیه اعظم شهر لار اظهار داشت: شرایط کنونی امروز ، زمانی است که باید همه ادیان با هم گفت وگو کنند.

وی تصریح کرد: دنیای درهم آمیخته امروز دیگر تحمل توهین به مقدسات هیچ دینی از ادیان را نمی پذیرد؛ بودایی، مسیحی، مسلمان، زرتشت و دیگر ادیان باید محترم شمرده شوند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب: فصل گفت وگوی ادیان فرا رسیده است

 رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: هم عقل حکم می کند و هم سخن و تاکید صریح قرآن است که انسان ها نمی توانند به مقدسات همدیگر توهین کنند. 

او گفت: امروزه یک آمریکایی، اروپایی ، بودایی، مسلمان و مسحیت و پیروان دیگر ادیان باید به مقدسات و دین همدیگر احترام بگذارند و البته برای بشریت و جامعه امروزی اهانت کردن به مقدسات قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه خطاب های قرآن و کلام وحی همه از آدم و انسان سخن رانده است ، یادآور شد: غم امروز ما و جامعه بشری غم انسانیت است و ما باید به دنبال دنیایی یکپارچه در همه عالم باشیم.

نواب ادامه داد: امروزه پیام دین اسلام و حضرت محمد مصطفی (ص) را بهترین و رساترین و گویا ترین پیام برای بشیریت می دانیم و این پیام وحدت برای همه عالم که با الهام از قرآن نیز گرفته شده است فراگیر خواهد شد و همه جهان را در می نوردد، مشروط به آنکه ما مبلغان خوبی برای این دین و این پیام پیامبرعظیم اشان اسلام باشیم.

او همچنین به ضرورت وحدت و دوری از تفرقه میان شیعه و سنی هم اشاره کرد و گفت: حتی در قرآن از دامن زدن به تفرقه در مقام عذاب های آسمانی و بلایای طبیعی از آن یاد شده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب: فصل گفت وگوی ادیان فرا رسیده است

مردم دیار لارستان بزرگ و شهرستان های جنوبی فارس اعم از شیعه و سنی سالهاست که با درک و بینشی عمیق و به معنای واقعی کلمه بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت و همگرایی، زندگی مسالمت آمیز وبا دوری از کینه ورزی های بیهوده و منازعات مذهبی در کنار همدیگر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha