وجیهه فاضل روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این در حالیست که در گذشته نهادهای دیگری همانند بهزیستی، متولی صدور مجوز ایجاد مهدکودکها و مراکز پیش دبستانی بودند و به این دلیل محتوای آموزشها به صورت پراکنده و متفاوت در مناطق مختلف تدریس میشد.
وی اظهار داشت: حتی درخصوص پوشش آموزشی نیز عدالت آموزشی و دسترسی عادلانه در مراکز پیش دبستانی استان وجود نداشت بطوریکه توزیع این مراکز به تناسب آمار جمعیتی کودکان در مناطق مختلف استان صورت نمیگرفت.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان با یادآوری اهمیت آموزهشهای دوران پیش دبستانی در فرآیند تعمیق یادگیری کودکان در دوره ابتدایی گفت: اگر در این دوره، آموزشها با مطلوبیت و کیفیت بالایی ارائه شود روند و رشد یادگیری در دوره ابتدایی به ویژه پایه اول مستحکمتر خواهد شد.
وی با اشاره به رویکرد برنامههای وزارت آموزش و پرورش برمبنای سند تحول بنیادین گفت: در این سند بر ارائه آموزشهای همه جانبه در ابعاد زیستی، اجتماعی، تربیت بدنی و معارف و امور قرآنی در دوره پیش دبستانی تاکید شده است.
فاضل تصریح کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت آموزشها در دوره پیش دبستانی، وزارت آموزش و پرورش در سالجاری اقدام به تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کرد و از جمله اتفاقاتی در این خصوص صورت گرفت اعطای دائم مجوز ایجاد مراکز پیش دبستانی و تمامی موارد محتوایی و آموزش یکپارچه مربیان به آموزش و پرورش بود.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر حدود یکهزار و ۱۳۰ مرکز پیش دبستانی و ۴۳۰ مهدکودک در استان اصفهان زیر نظر آموزش و پرورش به فعالیت می پردازند.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: یکی از اولویتهای این مجموعه نظارت کامل و مستمر بر محتوا و قالبهای آموزشی در مراکز پیش دبستانی استان است.
حدود یکمیلیون دانشآموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
نظر شما