پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف ایجاد «خانه امن» در کشور است

سمنان- ایرنا- سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت: پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هدف زنان مهمترین رویکرد فعالیت «خانه امن» در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حیدرهایی روز دوشنبه در آیین افتتاح اولین خانه امن غیردولتی شبانه روزی استان سمنان گفت : افزایش حمایت اجتماعی و دسترسی به خدمات تخصصی ، آموزشی و حمایتی در راستای پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در گروه های هدف از مهمترین اهداف راه اندازی خانه های امن توسط سازمان بهزیستی کشور در استان ها است.

وی جامعه هدف خانه امن را زنان در معرض یا آسیب دیده مورد خشونت خانگی دانست که نیازمند دریافت خدمات تخصصی به صورت شبانه روزی و اقامتی هستند و افزود: در خانه امن با استفاده از کادر مجرب ، خدمات مددکاری ، اجتماعی ، روانشناسی ، حقوقی ، آموزشی ، و اشتغال، ارائه می شود تا بتوان با توانمندسازی آنان زمینه‌ساز رشد فردی و اجتماعی آنان را فراهم کرد.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افتتاح اولین خانه امن استان سمنان به عنوان بیست و نهمین خانه امن کشور بیان کرد: امید است یکروز شاهد اختتامیه خانه های امن باشیم تا هیچ خانه امنی در هیچ کجای دنیا نباشد و زنان در امنیت کامل به سر ببرند و هیچ خشونتی آنها را تهدید نکند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز گفت: یکی از راه های موفق در ارائه خدمات به جامعه هدف استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است ، همکاری بخش دولتی و غیردولتی نتیجه و ثمره خوبی به منظور پیشبرد و تحقق اهداف داشته است و این امر با دقت و نظارت بیش از پیش باید اجرایی شود.

همکاری بخش دولتی و خصوصی برای اهداف اجتماعی

محمود منطقی با اشاره به افتتاح اولین خانه امن استان سمنان با مشارکت بخش غیردولتی، استفاده از ظرفیت های بخش دولتی و غیردولتی را تکمیل کننده و مکمل هم دانست و بیان کرد: هر کجا برنامه ریزی دقیق و همکاری این دو بخش محقق شود، نتیجه آن چیزی جزء کاهش آسیب و تحقق اهداف نیست.

وی دستگاه های مرتبط و همکار در کاهش آسیب های اجتماعی را یک زنجیر بهم پیوسته عنوان و پیش نیاز تحقق اهداف در این موضوع را اجرای دقیق وظایف محوله بیان کرد و ادامه داد: حسن انجام کار یک دستگاه تکمیل کننده و لازمه فعالیت دیگری است، لازم است با هدف کاهش آسیب های اجتماعی از موازی کاری و اقدامات بدون هماهنگی پرهیز شود و کلیه دستگاه ها مرتبط وارد صحنه شوند.

منطقی تنها راه پذیرش در خانه امن را از طریق مرکز مداخله در بحران های اجتماعی دانست که افراد آسیب دیده از طریق خودمعرف یا اورژانس اجتماعی به این مرکز معرفی و مراحل پذیرش انجام خواهد شد.

حیدرهایی سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و فرزانه امیریزدانی رئیس گروه دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در سفر یک روزه به استان سمنان در اورژانس اجتماعی شهرستان های سمنان و گرمسار حضور یافتند و در این بازدید ضمن برگزاری نشست تخصصی با کارشناسان اورژانس(خط۱۲۳) این دو شهرستان ، نکات و دستورالعمل های جدید در این مراکز را عنوان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha