۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبر: 84917156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین همایش پدافند شیمیایی خراسان رضوی آغاز به کار کرد

مشهد-ایرنا- نخستین همایش نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمایی در خراسان رضوی با حضور مدیران، صاحبان صنایع و کارشناسان این حوزه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آغاز به کار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مدیر کل پدافند غیرعامل خراسان رضوی در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این که بحث نظام مصون سازی شیمیایی و پدافند شیمایی در کشور تدوین شده و سند پدافند شیمیایی نیز ابلاغ شده بود امروز نخستین همایش پدافند شیمیایی در راستای عملیاتی کردن این سند در استان برگزار شد.

هاشم جنگی افزود: با توجه به رویدادهای اخیر در دنیا و مخاطرات شیمیایی در حوزه های صنعتی و غیرصنعتی نیاز به برگزاری این نوع همایش ها و رزمایش‌ها با هدف آمادگی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در برابر حملات، تهدیدها و مخاطرات شیمیایی به خصوص در بخش صنعت احساس می شد.

وی ادامه داد: وقتی از مخاطرات شیمایی سخن گفته می شود منظور هر نوع حوادث و آسیبهای ناشی از مواد شیمیایی است و به عنوان نمونه حوادثی که در یک کارخانه مرتبط با مواد خام یا تولیدی شیمایی و صنایع شیمایی اتفاق می افتد در حوزه پدافند شیمیایی دسته بندی می شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: علاوه بر برخی فرمانداران و مدیران و کارشناسان حوزه پدافند غیرعامل در مشهد و شهرستانها، صاحبان صنایع شیمیایی و مدیران صنعت و معدن و حوزه صنایع شیمایی استان نیز در این همایش یک روزه شرکت دارند.

جنگی افزود: فردا پنجشنبه نیز همایش پدافند سایبری خراسان رضوی با حضور مدیران و کارشناسان این حوزه در مشهد برگزار می شود.

حوادث در حوزه شیمیایی پیامدهای ملی و منطقه‌ای خواهد داشت

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بسیاری از حوادث و اتفاقاتی که در حوزه شیمیایی به وقوع می پیوندد به دلیل پیامدهای کاربرد سوء مواد شیمیایی است.
سید هادی طباطبایی در حضور صاحبان صنایع  و مدیران شهرکهای صنعتی حاضر در این همایش افزود: بروز حوادث شیمیایی می تواند در حوزه اقتصادی و امنیتی و در بعد محلی، ملی و یا حتی منطقه‌ای تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد.
وی به حوادث ناشی از نشت مواد شیمیایی صنعتی اشاره و بیان کرد: سند راهبردی پدافند شیمیایی به همه دستگاه های استان ابلاغ شده است، ما در برابر این نظامنامه مسوول هستیم و قوه قضاییه نیز نسبت به سرپیچی کنندگان از این سند اقدام خواهد کرد.
معاون استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: اگر حادثه ای در شهرکهای صنعتی استان که در مجموع حدود ۳۰ هزار نفر کارگر فعال دارند، روی دهد؛ مسوولیت آن حوادث با ما مدیران و مسوولان شهرکهای صنعتی و کارخانه ها می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha