رسیدگی به مشکلات ۹ پرونده کثیرالشاکی/گلایه از کارشناسی‌های طولانی و فروش اموال توقیفی

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات قضایی مراجعه‌کنندگان از جمله نمایندگان شکات ۹ پرونده کثیرالشاکی و مهم در تهران رسیدگی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دادگستری استان تهران، در ملاقات مردمی علی القاصی مهر، نمایندگان برخی از پرونده‌های کثیرالشاکی از جمله مال باختگان شرکت نگین خودرو (ایرتویا)، هیئت‌ منتخب تعاونی‌های ۶۷ گانه در ولنجک، شرکت کنتورسازی قزوین، شرکت تعاونی کارکنان دادگستری وردآورد شهریار، شرکت سهامداران گروه صنعتی سدید، پرونده جمعی از خانواده شهدا، مالباختگان شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت کشور، جمعی از شاکیان تعاونی مسکن کارگران برق تهران و نمایندگان شکات پرونده موسوم به کینگ مانی (شرکت بادران گستران) درخواست های خود را مطرح کردند و القاصی مهر با بررسی و دریافت گزارش‌های هر پرونده، دستورهای لازم را صادر و در برخی موارد ضمن تماس تلفنی با مراجع قضایی نسبت به پیگیری موضوع‌های مطرح شده از سوی شاکیان اقدام کرد.

القاصی مهر گفت: عمده موضوعات مطرح شده در این ملاقات مربوط به پرونده‌های کثیرالشاکی و پرتکرار در واحدهای قضایی استان و خصوصاً در شهر تهران بود که برخی از آنها مسبوق به سابقه بودند و در جهت تسریع در روند رسیدگی یا اجرای حکم دستورهایی صادر شده است.

وی تصریح کرد: مشکلات این پرونده ها از جمله موضوعات مرتبط با کارشناسی‌های پرونده‌ها بود که ارائه نظرات کارشناسی گاهی طولانی شده همچنین عدم رسیدگی در مدت زمان لازم توسط مرجع قضایی یا فروش اموال توقیف شده که باید در حق مالباختگان استیفا می‌شد که ضمن شنیدن مشکلات شکات و برخی از مال‌باختگان و نمایندگان آنها، دستورهای ویژه‌ای نیز برای رفع موانع در این پرونده ها صادر شد.

رسیدگی به مشکلات ۹ پرونده کثیرالشاکی/گلایه از کارشناسی‌های طولانی و فروش اموال توقیفی

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در این جلسه پرونده‌هایی مربوط به شرکت کنتورسازی قزوین، شرکت بادران گستران-کینگ مانی- و رامک خودرو مطرح شد که بحث مزایده و فروش اموال مطرح بوده است.

تسریع در فروش اموال و محصولات رامک خودرو برای احقاق حقوق شاکیان

القاصی مهر با اشاره به برگزاری دو مرحله مزایده برای پرونده رامک خودرو و عدم فروش اموال و محصولات گفت: از همکاران در این پرونده خواسته شد تا برای احقاق حقوق مالباختگان در این زمینه همکاری کرده و با سرعت بیشتری امور را پیگیری کنند.

اعتراض شاکیان پرونده نگین خودرو به نحوه کارشناسی

وی اظهارداشت: پرونده دیگر درباره گروه سدید بود که دستورهای ویژه‌ای صادر شد و نگین خودرو نیز جزو موارد رسیدگی بود که برخی مال‌باختگان از نحوه کارشناسی و تاریخ کارشناسی آن، معترض بودند که به دلیل میزان مبلغی که کارشناس برای مال‌باختگان و شکات تعیین کرده بود، شکایت داشتند. مأموریت دادیم با تجدید نظر در کارشناسی، نظریه نهایی از کارشناسان دریافت شود.

پرونده شرکت‌های تعاونی مسکن ۶۷گانه ولنجک در دادگاه تجدیدنظر

رئیس کل دادگستری استان تهران به مشکلات مطرح شده توسط شکات و نمایندگان شرکت‌های تعاونی مسکن ۶۷گانه ولنجک اشاره کرد و افزود: این پرونده پس از پیگیری و طی مراحل متعدد در روند رسیدگی قضایی و اعاده دادرسی‌ در دادگاه تجدیدنظر در حال رسیدگی است و قرار است گزارشی از پرونده تهیه شود تا با پیشنهاد و طرح موضوع در جلسات مشورتی قوه قضاییه پس از چندین سال تصمیم نهایی و جامع گرفته شود.

رسیدگی به مشکلات ۹ پرونده کثیرالشاکی/گلایه از کارشناسی‌های طولانی و فروش اموال توقیفی

دستور رفع موانع اجرای حکم پرونده شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت کشور

القاصی مهر تأکید کرد: پرونده دیگری که امروز مطرح شد مربوط به شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت کشور بود که حکم آن توسط مرجع قضایی صالح صادر شده است و روز جاری برای اجرای حکم تعیین شده بود که با توجه به ضرورت تأمین مأموران نیروی انتظامی برای حضور در محل و خلع ید و رفع تصرف از این طرح، ضمن تماس تلفنی برای پیگیری موضوع، دستور مکتوب به رئیس مجتمع قضایی شهید مفتح صادر شد تا با رفع موانع در اجرای حکم، ملک تحویل مالباختگان و شکات شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطر نشان کرد: با اعتقاد قلبی به تاثیرات مثبت و ضرورت برگزاری ملاقات های مردمی، گره گشایی از کار مردم و پیگیری مشکلات و مسائل آنها را به نوعی جلب رضایت و توجه خداوند متعال در کارها می دانیم و امیدواریم با دستورهایی که صادر و تماس‌هایی که گرفته شد؛ رسیدگی به کار مردم تسریع شود.

براساس این گزارش، در برنامه ملاقات مردمی روز جاری معاونین قضایی و مدیران قضایی استان تهران از جمله محمد قاسمی معاون قضایی رئیس کل در امور حفظ حقوق شهروندی، سید رضا سجودی سرپرست معاونت منابع انسانی، حجت بهشتی سرپرست مجتمع ویژ رسیدگی به جرایم اقتصادی، یحیی جعفری رئیس کل محاکم تهران و رضا نجفی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز حضور داشتند.

این دیدار در راستای اجرای برنامه‌های تکریم ارباب رجوع، شنیدن بدون واسطه و پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان، جلسات ملاقات‌های مردمی مستمر و هفتگی در دادگستری تهران انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha