۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84917565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۷ شرکت پخش کالاو تولیدات مختلف در گیلان فعال است

رشت - ایرنا - رئیس سارمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ۱۳۷ شرکت پخش و توزیع کالاهای مختلف از انواع برندها و تولیدات واحدهای مختلف در این استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیمور پورحیدری روز چهارشنبه در مراسم افتتاح شرکت پخش سراسری محصولات کیمیا اسپیدی در رشت عنوان کرد: از افتتاح شعبه پخش در گیلان در تمامی برندهای معتبر که محصولات با کیفیتی تولید می کنند، در استان استقبال می کنیم.

وی افزود: در جریان حذف ارز ترجیحی به دلیل وجود شرکت‌های پخش در گیلان مردم این خطه دچار مشکل نشد و شاهد فراوانی کالا و بازار را در سطح استان

برقراری آرامش بر بازار بودیم.

وی گفت: از سوی دیگر با توجه به بازار اوراسیا می توانیم یک استان مناسب برای صادرات محصولات گوناگون باشیم که به طور حتم این امر نیز یکی از اهداف بزرگ شرکت‌های معتبر کشور نیز خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وضعیت روغن موتور در این استان گفت: یکی از خلاءهای موجود در گیلان نبود شرکت پخش این محصول بود که با افتتاح این شرکت، شاهد تنظیم بازار روغن موتور در گیلان خواهیم بود.

وی ادامه داد: شرکتهای پخش می توانند در حوزه تنظیم بازار تاثیر بسزایی داشته باشند و چنانکه نیاز بازار مصرف روغن در گیلان به دلیل حضور مسافران زیاد در این استان قابل توجه است، عرضه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب می‌تواند بازار خوبی برای شرکت های فعال باشد.    

پورحیدری خاطرنشان کرد: در بخش روغن خودرو، افزایش قیمت و نیز تقلب در این محصول مردم را دچار نگرانی کرده بود اما با افتتاح این شرکت می‌توان بازار را به شرایط تعادل رساند و ضمن آنکه در حوزه صادرات این محصول هم گیلان می تواند نقش آفرین باشد.  

مشکل صادرات روغن پایه با قانون جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت 

مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی نیز در مراسم افتتاح این شرکت در گیلان گفت: طی چند ماه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صادرات روغن پایه عوارضی تعیین کرد که این امر موجب بروز مشکلاتی در صادرات این محصول شد.

احمد هاشمی افزود: توقف صادرات روغن پایه به خاورمیانه باعث می‌شود تا به موازات کاهش صادرات ما، سایر کشورهای تولیدکننده، محصولات خود را به این بازار عرضه کنند.

وی گفت: شرکت نفت سپاهان این آمادگی را دارد که تمامی نیازهای کشور را در این حوزه بر مبنای آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین کند و مازاد تولید خود را نیز صادر نماید البته این امر نیازمند برداشتن موانع صادرات است.

وی ادامه داد: شرکت نفت سپاهان به عنوان بزرگترین تولیدکننده روغن پایه در خاورمیانه در سال ۷۱ تاسیس شد و در سال ۷۹ نیز با عنوان یک شرکت مستقل آغاز بکار کرد.

وی اضافه کرد: از سال ۹۵ نیز در راستای سیاست‌های این شرکت، کیمیا اسپیدی فعالیت خود را به منظور توزیع مویرگی آغاز کرد و هم اینک نیز بیست و یکمین شعبه پخش این شرکت در گیلان افتتاح شده است.

هاشمی بیان کرد: این شرکت پخش سراسری شامل توزیع فرآورده های نفتی و روغن خودروی نفت سپاهان است که روغن با کیفیت و با قیمت مصوب را در این استان توزیع می کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت در گیلان با سرمایه در گردش حدود ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی حداقل ۱۰ نفر کار خود را آغاز کرده که به طور قطع تعداد افرادی که در این شرکت مشغول به کار می شوند، افزایش می یابد.

هاشمی اظهار کرد: با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در استانها، محصول با کیفیت به دست مردم می‌رسد و امکان تخلف و تقلب های زیادی که در این زمینه هست نیز کاهش خواهد یافت.

وی گفت: محصولات این شرکت با قیمت مصوب به دست مردم می‌رسد تا بتوانیم از مصرف کنندگان حمایت لازم را داشته باشیم زیرا در برخی از استانها روغن به صورت عادلانه توزیع نمی شد اما با تمهیداتی که اتخاذ شد، این امر محقق گردید.

مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی افزود: روغن کالایی است که تشخیص تقلبی و اصل آن بسیار سخت و مشکل است اما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا به طور مستقیم محصولات خود را به واحدهای صنفی برسانیم تا جلوی تقلب گرفته شود.

وی با اشاره به ظرفیتهای موجود گیلان عنوان کرد: با وجود اینکه گیلان استانی گردشگر و توریستی است، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و فعالیت شرکت های پخش در استان ایجاد شده است.

شرکت پخش کیمیا اسپیدی وابسته به شرکت نفت سپاهان که روغن‌های موتور تولید می کند، روز چهارشنبه با حضور مسئولان این شرکت و همچنین مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در رشت گشایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha