خروج زیرساختهای پرخطر از مراکز جمعیتی از اصول حاکم بر پدافند شیمیایی کشور است

مشهد- ایرنا- جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: تمرکز بر خروج زیرساختهای پرخطر از مراکز جمعیتی و بهره گیری از ظرفیتهای آن در بخشهای لشکری و کشوری از اصول و سیاستهای حاکم بر پدافند شیمیایی کشور است.  

سید جمال‌الدین گوهری روز چهارشنبه در همایش پدافند شیمیایی در مشهد افزود: نبود مدیریت منسجم و رویه‌ای واحد در مواجهه با حوادث و  کمبود تجهیزات کارآمد و به روز در مراکز پاسخ و عدم توجه به آمایش و استقرار صنایع شیمیایی در مراکز جمعیتی از جمله چالش‌های عمده حوزه شیمیایی کشور است.

وی ادامه داد: صیانت از مردم و دارایی های کشور در برابر تهدیدات شیمیایی دشمنان از مهمترین ماموریتهای قرارگاه پدافند شیمیایی کشور است علاوه بر آن ایجاد و ارتقای ظرفیتهای عملیاتی پاسخ سریع و عملی از دیگر اهداف این قرارگاه است.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: ارتقای آمادگی و توانمندیهای مقابله در برابر تهدیدات شیمیایی و ساماندهی نظام درمان مصدومان شیمیایی نیز از دیگر برنامه های نظام پدافند شیمیایی است که برنامه هایی برای آن در دست اجراست.

گوهری افزود: نگاه اصلی نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی بر اساس مواجهه و مقابله با مواد شیمیایی پرخطری است که در زیرساخت‌ها و مراکز شیمیایی و چرخه تامین مواد شیمیایی وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش واحدهای صنعتی و نیروهای فعال در این بخش‌ها ادامه داد: راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی در قالب اجرای رزمایش با سناریوی هیبریدی در سطوح مختلف شهری، استانی، منطقه‌ای و دستگاهی برای ارتقای مصونیت در برابر تمام تهدیدات از جمله اقدامات در دست اجراست.

نخستین همایش نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمایی در خراسان رضوی با حضور مدیران، صاحبان صنایع و کارشناسان این حوزه روز چهارشنبه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آغاز به کار کرد.

علاوه بر برخی فرمانداران و مدیران و کارشناسان حوزه پدافند غیرعامل در مشهد و شهرستانها، صاحبان صنایع شیمیایی و مدیران صنعت و معدن و حوزه صنایع شیمایی استان نیز در این همایش یک روزه شرکت دارند.

فردا پنجشنبه نیز همایش پدافند سایبری خراسان رضوی با حضور مدیران و کارشناسان این حوزه در مشهد برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha