استانداردسازی، شرط موفقیت محصولات دانش‌بنیان در بازار

تهران- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان تهران با توجه به نامگذاری روز چهارم از هفته استاندارد به موضوع دانش‌بنیان، استانداردسازی را شرط موفقیت این محصولات در بازار عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از اداره‌کل استاندارد استان تهران، «عباس نوری» اقدامات اداره‌کل استاندارد استان تهران در زمینه حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، اظهار داشت: پس از تاکید رهبر معظم انقلاب برتوجه همه ارگان‌ها و نهادهای مسوول برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، افتتاح دفاتر استانداردسازی در پارک‌های علم و فناوری مستقر در دانشگاه‌های استان تهران در دستور کار قرار گرفت و تاکنون برای ایجاد ۱۰ دفتر استانداردسازی، تعاملات و مکاتبات اداری انجام شده‌است.

وی با بیان اینکه ایجاد دفاتر استانداردسازی در راستای بند ۲۴ اقتصاد مقاومتی و اهداف ۲۲گانه بیانیه گام دوم انقلاب است، توضیح‌داد: این موضوع با ارتقای دانش و دانایی و الزام ارگان‌ها و دستگاه‌های علمی و اجرایی به اجرای الزامات استاندارد مربوط به خود، به تقویت و توسعه نظام استاندارد در کشور منتج خواهد شد.

نوری با اشاره به ایجاد دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ آزاد واحد علوم و تحقیقات و پارک‌ علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، افزود: مقدمات تاسیس دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیر، امام حسین (ع) و پارک علم و فناوری پردیس فراهم شده‌است.

نقش پررنگ الزامات استاندارد در بازاریابی موفق محصولات دانش‌بنیان

مدیرکل استاندارد استان تهران تاکید کرد: برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، باید مدل‌ و الگوی مناسبی انتخاب کرد تا به بازاریابی موفق دست یافت.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های دستیابی به بازار، ارتقای کیفی محصولات است، بدین معنی که علم و فناوری به موازات هم به‌کار گرفته‌شوند.

نوری خاطرنشان‌کرد: تدوین استانداردهای بین‌المللی و صدور گواهی انطباق محصولات دانش‌بنیان نیز از جمله اقدامات این اداره‌کل در راستای ارتقای کیفیت تولیدات دانش‌بنیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha