۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۰:۳۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84918144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تأکید اردن بر حل سیاسی بحران سوریه

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۰:۳۷
کد خبر: 84918144
تأکید اردن بر حل سیاسی بحران سوریه

تهران- ایرنا- وزیر خارجه اردن چهارشنبه شب در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل متحد بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ایمن الصفدی در دیدار با گیر پیترسون نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه در امان بر لزوم وجود نقش گروهی کشورهای عربی در حل بحران سوریه تأکید کرد.

وی افزود: اردن برای حل بحران سوریه پیشنهاداتی ارائه کرده است که متضمن امنیت و ثبات سوریه، امنیت منطقه و مقابله با تمام چیزهایی است که باعث بحران و چالش‌های سیاسی، انسانی و امنیتی می‌شود.

وزیر خارجه اردن اضافه کرد: نمی‌توان با وضعیت کنونی در سوریه و مشکلاتی که برای مردم آن به وجود آماده است، کنار آمد و این مساله تأثیر منفی بر منطقه به ویژه کشورهای همسایه سوریه داشته است.

الصفدی در ادامه گفت: باید برای حصول پیشرفت عملی و ملموس، تلاش‌ها را بیشتر کرد و به وضعیت فاجعه‌بار سوریه پایان داد و راهکار سیاسی برای این بحران پیدا کرد.

وی افزود: باید مطالبات مردم سوریه برآورده شود و متضمن اتحاد، انسجام و حاکمیت سوریه باشد، آن را از تروریسم و مداخله خارجی نجات دهد و شرایط لازم برای بازگشت آوارگان را فراهم کند.

وزیر خارجه اردن همچنین درخصوص وضعیت آوارگان سوری گفت: مساله آوارگان یک مسئولیت بین المللی است و تنها مسئولیت کشورهای میزبان نیست.

پیترسون روز دوشنبه در اظهاراتی برای خبرنگاران در دمشق پس از دیدار با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه بر عزم سازمان ملل متحد برای دستیابی به آتش بس کامل در سوریه تاکید کرد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت که این نهاد برای تسریع ارسال کمک‌های بشر دوستانه در سراسر سوریه اقدام خواهد کرد.

سوریه از اسفندماه ۱۳۸۹ درگیر بحران است. در نخستین سال شروع بحران در این کشور دولت سوریه بنابر خواست مخالفان دست به اصلاحات و اقدامات اصلاحی فراوانی در راستای خواسته‌های معترضان زد که از جمله آنها می‌توان به اصلاح قانون اساسی و قانون مطبوعات و آزادی برخی مخالفان از زندان و آزادی برگزاری نشست‌های آنان اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha