تحول و رونق قصرشیرین در گرو مشارکت مردم برای استفاده از ظرفیت‌های آن است

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تحول و رونق این شهرستان مرزی در گرو مشارکت و همراهی مردم برای حضور در اجرای طرح‌های توسعه‌ای جهت استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم تجاری، بازرگانی، کشاورزی، آبزی‌پروری و گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محمد حیدری» روز پنجشنبه در نشست با غرفه‌داران و جمعی از فعالان اجتماعی و کسبه قصرشیرین، افزود: قصرشیرین با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیاد با گذشت زمان با انباشتی از مشکلات و مسایلی روبرو شده که با توجه به بازگشایی مرز خسروی و منطقه آزاد تجاری و رویدادهای مبارکی که در مدت اخیر در این شهرستان رخ داده می توانیم با تجربه گذشته و با خوش‌بینی و امید به ساخت قصرشیرین و تحول آن در آینده اقدام کنیم که در این راه همراهی مردم با مسوولان امری ضروری است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: اگر می خواهیم قصرشیرین ساخته شود باید با دستان خودمان آن را بسازیم و همه بزرگان، نخبگان، تجار و فرهیختگان آستین بالا بزنند.

حیدری اضافه کرد: با عنایت الهی و توجهات ولی عصر آنچه انتظار مردم کرمانشاه بود و در تاریخ پر افتخار و پیشینیه مردمان این دیار از آن یاد می شود بحث میزبانی از زوار عتبات عالیات و اربعین بود که با وجود کاستی هایی اما به نیکی این مهم با بازگشایی مرز رسمی خسروی محقق شد.

وی گفت: اکنون مرز خسروی باز است و زوار می توانند روزانه از این گذرگاه رسمی عازم کشور عراق شوند و در کنار بحث زیارت ما مرزهایمان برای بحث سفرهای سیاحتی و گردشگری نیز فعال است.

باید از ظرفیت زیارت برای رونق کسب و کار مردم استفاده کنیم

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: ما باید از ظرفیت زیارت مرز خسروی برای رونق بازار کسب و کار مردم استفاده کنیم زیرا رونق بازار ما منوط به استفاده از ظرفیت های ۲ مرز خسروی و پرویزخان است چون به مدد مرزها روزانه جمعیتی بیش از ۲ هزار نفر به جمعیت شهرستان ما اضافه می شود که این فرصتی برای پیشرفت شهرستان و بسیار تاثیر گذار است.

او اضافه کرد: همچنین باید حوزه گردشگری شهرستان را توجه به اینکه در ۶ ماه دوم سال که آب و هوای منطقه بسیار مناسب است حوزه گردشگری شهرستان را فعال کنیم و در اولین گام با بنیاد مستضعفان توافق کردیم که از دریاچه و مجموعه بیستون پارس برای فعال کردن تور لیدرهای گردشگری توسط بخش خصوصی استفاده نماییم.

وی با اشاره به بحث کولبری گفت: زمانی که پرویزخان بازارچه بود بحث کولبری در قصرشیرین فعال بوده که با رسمی شدن مرز و تغییر قوانین و ضوابط خیلی مباحث از جمله کولبری متوقف شد که البته در یکسال اخیر دولت آیین نامه جدیدی با همکاری دستنگاه های دیگر در این رابطه تدوین نموده است.

وی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر کولبری و توجه به مردم و معیشت مرزنشینان و توصیه مسوولان عالی نظام در این رابطه و تاکید رییس جمهوری بر این امر ما هم باید در این راستا تلاش کنیم و با رفع ایرادات آیین نامه دولت در این رابطه باید فرمانداران مرزی دنبال آن باشند تا رونق در مناطق مرزی اتفاق بیفتد.

او گفت: استاندار کرمانشاه نیز نگاه ویژه ای به قصرشیرین دارند و باید از زمان حال برای رونق و پیشرفت منطقه در مباحث تجاری، بازرگانی، اجرای مبلمان شهری، آبزی پروری، کشاورزی و استفاده از منابع آبی با کمک مردم و به کارگیری مدیران متخصص و جوان و کاربلد استفاده کنیم و در بحث رونق قصرشیرین تنها به کولبری بسنده نکنیم بلکه باید ده ها مولفه تجاری و بازرگانی داشته باشیم تا مردم آسیب نبینند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸ ۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha