۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84918369
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۷ هزار مترمربع از حریم رودخانه‌های غرب خراسان رضوی آزاد شد

سبزوار- ایرنا - مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: ۳۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع از زمین‌های تصرف‌شده حریم و بستر رودخانه‌ها در شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد واقع در غرب استان خراسان رضوی، به منظور جلوگیری از بروز خسارات سیلاب آزاد و رهاسازی شد.

جواد توسلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ عملیات آزادسازی حریم رودخانه های این سه شهرستان در ماههای گذشته به وسیله کارشناسان گشت و بازرسی آب منطقه‌ای سبزوار صورت گرفته است.

وی افزود: بیشترین تصرف در اراضی حریم رودخانه‌های شهرستان ششتمد، مناطق شمالی و بخش مرکزی سبزوار رخ داده بود که این مداخلات با هماهنگی گروه گشت و بازرسی آب منطقه‌ای و دریافت دستور قضایی آزادسازی شد.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: طی سال های اخیر بیش از ۲ هزار فقره پرونده برای رفع تصرف اراضی بستر رودخانه های این منطقه تشکیل شده است و آب منطقه‌ای با هماهنگی دادگستری و نیروی انتظامی، با متخلفانی که در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اقدام به ساخت ویلا و خانه باغ می کنند به صورت جدی برخورد می کند.

امور آب ناحیه سبزوار ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را زیر پوشش دارد.

۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار قرار دارند که ۱۸ درصد کل منابع آبی خراسان رضوی را در خود جای داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha