به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز پنجشنبه در همایش توسعه شغلی معلمان جوان در ورزشگاه آزادی اصفهان افزود: جایگاه معلمی فراتر از تعلیم است و این مهم باز مسوولیت آنها را مضاعف میکند.
وی با بیان اینکه سن تربیتپذیری افراد سن مدرسه است وگفت: بر این اساس معلمان باید در عرصه تربیتی و پرورشی دانشآموزان در کنار ارتقای علمی آنها بیش از پیش ورود و تلاش کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: افرادی که میخواهند معلم آموزش دهنده صرف باشد، بهدنبال تقلیل جایگاه معلمان هستند زیرا نقش الگویی معلم بیشتر از نقش آموزشی اوست.
وی تاکید کرد: ضروری است که معلمان خود را مجهز به علم روز، تربیت و ارتباط با دانشآموز کنند تا در این مسیر موفقیت های لازم را کسب کنند.
ابراهیمی همچنین با بیان اینکه بهترین لحظات دانشآموزان در دست معلمان قرار دارد، گفت: معلمان باید تلاش کنند تا از این فرصت بهترین خروجی را تحویل جامعه بدهند.
وی با اشاره به اینکه از منظر دین اسلام، معلمی مهمترین نقش را دارد افزود: از نظر اندیشمندان اثرگذاری معلم بیشتر از اثرگذاری ژنتیک است و باید ماندگارترین اثر یعنی تربیت را در تاریخ بشریت رقم بزند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: معلمان در مسیری قرار دارند که راهها را هموار و استعدادها را کشف میکنند تا بر اساس مسیر خلقت و فطرت الهی استعدادها را هدایت کنند.
وی با اشاره به مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توضیح داد: معلمان باید توجه ویژهای به قانون اساسی آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین داشته باشند و این سند را بهطور خلاقانه در کلاسها مورد استفاده قرار دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش یادآور شد: معلم، مرجع اجتماعی، علمی و عنصر فعال است و نقش هویتبخشی از وظایف مهم معلمان است و باید در این مسیر به جایگاه خود افتخار کنند و هویت انقلابی و اسلامی خود را بروز دهد.
وی تصریح کرد: شخصی که هویت دارد، نسبت به فرهنگ و ارزشها بیتفاوت نیست و اگر ببیند به ارزشی تعرض میشود هم ناراحت میشود و هم بهصورت معقول با آن رفتار میکند.
به گزارش ایرنا، این همایش با حضور بالغ بر یکهزار نفر از معلمان جدیدالورود به دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان در ورزشگاه آزادی ادارهکل آموزش و پرورش برگزار شد.
نظر شما