یکهزار و ۸۳۲ موکب از جمهوری اسلامی ایران برای خدمت به زائران حسینی فعالیت داشت

بوشهر - ایرنا - مدیر اربعین ستاد عتبات عالیات گفت: امسال یکهزار و ۸۳۲ موکب از جمهوری اسلامی در کنار موکب داران عراقی برای خدمت به زائران اربعین حسینی فعالیت داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید افضلی روز پنجشنبه در همایش منطقه ای و آئین تجلیل از ۴۰۰ موکب دار و کمیته های اربعین حسینی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه‌ و بویراحمد در بوشهر افزود: اربعین سال ۱۴۰۱ باشکوه‌ترین آیین اربعین تاریخ بود و از ایران نیز سه میلیون و ۳۰۰ هزار زائر در این حماسه حضور داشتند.

وی  اضافه کرد: باتوجه به گرمای هوا، تصمیم گرفته شد که اولویت خدمت‌رسانی بر اسکان مناسب زائران در جای مناسب و خنک و تامین آب آشامیدنی و یخ بود.

مدیر اربعین ستاد عتبات عالیات گفت: در بازه فعالیت موکب‌ها به زائران ۲۷ میلیون نفر اسکان شبانه و نزدیک به ۱۰۶ میلیون دست غذا در سه وعده به زائران اربعین در موکب‌های ایرانی در مسیرهای گوناگون داده شد.
افضلی اضافه کرد: مشکل ویژه‌ای در ارائه خدمات در زمان بازگشت از عراق به ایران وجود نداشت و برگشت نیز به‌خوبی انجام شد.

وی گفت: با توجه به این میزان خدمات باکیفیت موکب‌داران به زائران اربعین؛ تجلیل ازموکب داران به‌صورت منطقه‌ای و در ۱۰ منطقه از ستادهای استانی انجام می‌شود .

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: پیاده‌روی اربعین آغازی بر ظهور مهدی آل محمد (عج) و سراسر استان بوشهر بعنوان موکب اباعبدالله الحسین (ع) است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: موکب‌داران به سرور شهیدان امام حسین (ع) نزدیک هستند، زیرا مسئولیت پذیرایی مهمانان و زائران حسینی به آنان رسیده است.

استاندار بوشهر گفت: رمز بقای نظام اسلامی ایران، حمایت و دفاع مردم از انقلاب اسلامی است.

احمد محمدی‌زاده افزود: فهرست تمامی امکانات مورد نیاز موکب‌داران برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی که در داخل کشور تولید نمی‌شود، تهیه و از بنادر استان بوشهر وارد خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: موکب‌های استان بوشهر مانند دیگر موکب‌های ایران و عراق در ماه‌های محرم و صفر در خدمت زائران حسینی بودند و کار بزرگی کردند.

عبدالرضا مطاف افزود: در این همایش ۴۰۰ خادم حسینی حضور داشتند که ۳۰۰ خادم از۲ استان فارس و کهگیلویه‌ و بویراحمد و ۱۰۰ خادم نیز از استان بوشهر حضور داشتند که از همگی تجلیل شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha