به گزارش روز شنبه ایرنا، اشپیگل به نقل از مرکز تحقیقات خودرو نوشت: با توجه به گران تر شدن برق، شارژ خودروی برقی اکنون گران تر از پر کردن باک خودروهای بنزینی یا دیزلی تمام می شود و تا پایان سال خودروهای برقی احتمالا دیگر امتیازی محسوب نمی شوند.
بر اساس این گزارش، موتور احتراقی با طی مسافت ۱۵ هزار کیلومتر به طور متوسط ماهانه بیش از ۳۰ یورو ارزان تر از خودروی برقی است.
به نوشته این نشریه، جوایز دولتی برای خرید خودروهای برقی نیز ۲۵ درصد کاهش یافته است. خریداران برای انتظار تقریباً یک ساله برای خرید یک خودروی الکتریکی سفارش داده شده، امتیاز کمتری نسبت به آنچه انتظار داشتند، دریافت می کنند. ضمن این که دیگر هیچ یارانه دولتی به خودروهای هیبریدی (دارای سوخت ترکیبی) اختصاص نمی یابد.
تارنمای یونایتد پرس نیز با استناد بر گزارش اشپیگل نوشت: اکنون به نظر می رسد موتورهای با احتراق داخلی، مقرون به صرفه تر از خودروهای برقی هستند.
در شرایط فعلی، مصرف کنندگان تمایل چندانی برای خرید خودروی جدید ندارند. «سابین جاسکولا» از شرکت «زد اف» دومین تامین کننده سیستم های خودرو در آلمان، این وضعیت را «ترکیبی سمی از بحران انرژی و تورم» توصیف کرده است.
او پیشبینی کرد تولید خودروهای الکتریکی در سال آینده در اروپا سقوط خواهد کرد، زیرا تنها ۱۱ میلیون خودرو میتوانند به جای ۱۸ میلیون دستگاه برنامهریزی شده، از خط مونتاژ در سراسر این صنعت خارج شوند.
یکی دیگر از نمایندگان شرکت «زد اف» برنامه های اتحادیه اروپا برای توقف فروش خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۳۵ را «توهم آمیز» توصیف کرد.
بر اساس گزارش اشپیگل، همچنین کمبود ایستگاه های شارژ عمومی در سراسر آلمان وجود دارد. در برخی از کلان شهرها، یک ایستگاه واحد بین ۶۰ وسیله نقلیه مشترک است ، و به نوسازی ایستگاه در مقیاس بزرگ نیاز است تا فضاهای شارژ کافی برای همه فراهم شود.
این نشریه به نقل از یک فروشنده کهنه کار باتری خودرو، نوشت: «این خطر وجود دارد که خریداران بالقوه خودروهای الکترونیکی به آن پشت کنند».
نظر شما