۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84920090
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

حدود نیم هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان رفع تصرف شد

همدان-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان همدان گفت: حدود نیم هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان همدان و بهار که در قالب ۵۷ مورد تصرف شده بود، با اقدام موثر نظارتی در شهریور سالجاری رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان سرهنگ حسن جعفری جوزانی روز شنبه افزود: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضائی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات، به منظور جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شهریورماه سال جاری تعداد ۵۷ مورد احکام جدید قضائی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در جهت حفظ اراضی زراعی اجرا شده است.

او با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است اظهار داشت: بیشترین این احکام در شهرستان های همدان و بهار اجرا شده است که بیشترین تغییر کاربری ها را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان تاکید کرد: مشارکت و نظارت عمومی مردم استان همدان بی شک بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور است.

جعفری جوزانی از مردم استان همدان خواست در شناسایی و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهادکشاورزی را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز ۱۸۱ مورد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در شهرستان همدان (آزادسازی اراضی کشاورزی و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز) داشتیم که منجر به تخریب و قلع و قمع بر اساس قانون شد.

سرهنگ جعفری جوزانی افزود: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است .

وی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha