۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84920782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان در زمینه اجرای خط ۲ قطار شهری  از برنامه عقب است

اصفهان- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هم اینک عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری اصفهان منطبق با برنامه نیست که علت آن ناکافی بودن منابع مالی و نیز مشکلات فراروی آزادسازی مسیر طرح است.

به گزارش ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی  شهر اصفهان افزود: تلاش زیادی در حوزه قطار شهری در حال انجام است اما انتظار ما این است که هر دستگاهی که می‌تواند در سرعت کار نقشی داشته باشد، وارد عمل شود تا پروژه سرعت بگیرد.

وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر هر مصوبه‌ای را که برای سرعت دادن به این پروژه لازم است، حمایت می‌کند و در خدمت مدیرانی است که کار را به سرعت پیش می‌برند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان  به ورود دستگاه تی بی ام تونل شرقی محور زینبیه تا چهارراه ابن سینا این شهر اشاره کرد، اظهار داشت: باید مردم و مسوولان در جریان پیشرفت پروژه قطار بگیرند و  از استاندار به عنوان رییس شورای سازمان قطار شهری می‌خواهیم که برای تأمین منابع به پروژه کمک کند.

وی اضافه کرد: شورای سازمان قطار شهری باید سالی ۲ یا سه مرتبه تشکیل شود و  سازمان مشارکت و سرمایه گذاری شهرداری نیز به دنبال جذب سرمایه گذار برای ساخت ایستگاه‌ها و نازک کاری‌ها هستند و این کار نیز باید سرعت بگیرد و پیگیری شود.

به گفته وی، قرارداد با شرکت مپنا در حال پیگیری و تصویب است و اکنون نیاز به تایید وزیر کشور دارد و پیش بینی می‌کردیم که تصویب نهایی این قرارداد تا پایان آذر به طول بینجامد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از روابط عمومی قطار شهری، شورا و شهرداری می‌خواهیم که تلاش‌های در حال انجام را انعکاس دهند تا مردم از اقدامات بزرگ انجام شده آگاه شوند.

نورصالحی  همچنین با اشاره به حلقه حفاظتی شهر  اصفهان گفت: روز سه شنبه با حضور شهردار و معاونان حمل و نقل و عمران از برنامه‌های این حوزه برای سال ۱۴۰۲ مطلع خواهیم شد.

وی با اشاره آغاز مرحله بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ گفت: باید برنامه‌ای قوی و مناسب برای اصفهان در طول ۴ سال آینده تدوین شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گزارش این برنامه در روزهای اخیر در جلسه تلفیق ارائه شد و مجموعه مدیریت شهری باید وارد تدوین برنامه ۱۴۱۰ شود تا اصفهان برنامه خوبی پیش رو داشته باشد.

«  خط۱ قطار شهری اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر دارای ۲۰ ایستگاه و ۱۲ رام قطار است که شمال به جنوب این خطه را به هم پیوند می دهد ؛ همچنین مسیر  غرب به شرق اصفهان نیز خط ۲ قطار شهری در دست احداث است.»

قطار شهری اصفهان در شرایط کرونایی و به‌دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی روزانه ۵۰ هزار مسافر جابه‌جا می‌کند اما در شرایط طبیعی ظرفیت جابه‌جایی ۱۵۰ هزار مسافر را دارد.

کلانشهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

اصفهان می تواند الگویی برای استفاده معلولان از فضای شهری باشد

رییس هیات مدیره انجمن روشن‌بین اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه اصفهان می‌تواند الگویی برای استفاده صحیح معلولان از فضای شهری باشد، گفت: از ظرفیت تشکل‌ها می‌توان برای مناسب سازی و دسترسی معلولان به فضای شهری استفاده کرد.   

محمدجواد خادمی افزود: چهار تشکل تخصصی در حوزه نابینایان در شهر اصفهان وجود دارد که سعی کرده‌اند با همکاری و هم فکری نابینایان، مسوولان، مردم، خیران و نخبگان، برای حل مشکلات پیش رو اقدام کنند.  

وی با اشاره به مشکلات قشر معلول گفت: در سازمان‌های دولتی و حتی ذی‌ربط در امور معلولان، از خود این قشر به عنوان کارمند و نیروی انسانی موثر استفاده نمی‌شود و این سبب می‌گردد که برای حل مشکلات فکر عاجل صورت نگیرد.  

رییس هیات مدیره انجمن روشن‌بین اصفهان با بیان اینکه این خطه می‌تواند الگویی برای استفاده صحیح معلولان از فضای شهری باشد، گفت: از ظرفیت تشکل‌ها می‌توان برای مناسب سازی و دسترسی معلولان به فضای شهری استفاده کرد.  

وی افزود: کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی می‌تواند در حفظ و سلامت افراد دارای آسیب بینایی کارهای قابل ذکری انجام دهد. بنابراین از اعضای کمیسیون می‌خواهیم که در برنامه‌های خود از ظرفیت روشن‌دلان برای ارائه مشاوره لازم استفاده کنند.  

به گزارش ایرنا، در شصتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان و به مناسبت روز عصای سفید، اعضای چهار تشکل نابینایان و همکاران روشن دل شهرداری اصفهان در صحن علنی شورا حضور پیدا کردند.

اعضای این تشکل‌ها که از جمله فعالان اجتماعی به شمار می‌روند نیازها و دغدغه‌های خود در حوزه شهری را مطرح کردند.

در این جلسه از کارکنان نابینا مدیریت شهری و دیگر میهمانان روشن‌دل تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha