۱۴ میلیارد تومان برای احداث ۴۰ فضای ورزشی جدید در مدارس زنجان اختصاص یافت

زنجان – ایرنا – معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی، ۴۰ فضای ورزشی جدید در مدارس این استان با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت محمدی مغانی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این پروژه‌ها شامل ۱۰ سالن ورزشی، ۲۰ زمین چمن مصنوعی، چهار زمین ساحلی و ۶ کلاس درس تربیت بدنی است که با اولویت مدارس مناطق محروم و دخترانه در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی دانش آموزان در استان زنجان ۲۸ صدم مترمربع( ۲۸ سانتی‌مترمربع) است، اظهار داشت: با تکمیل پروژه های در دست احداث تا پایان امسال، سرانه ورزشی دانش آموزان استان به ۳۸ صدم مترمربع ( ۳۸ سانتی‌مترمربع) افزیش می یابد.

محمدی با بیان اینکه سرانه استاندارد ورزشی برای هر دانش آموز در دنیا، یک مترمربع و در مواردی حتی بیش از این میزان است، گفت: تمام تلاش ما این است که از امکانات و ظرفیت های موجود استفاده بهینه و مطلوبی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از فعالیت ۶۳۰ معلم تربیت بدنی در این استان خبر داد و گفت: نیاز استان بالای هزار نفر معلم در حوزه تربیت بدنی است تا بتوانیم همه مدارس را پوشش دهیم ولی در شرایط حاضر با توجه به امکانات و نیرو، با اولویت جمعیت، معلمان تربیت بدنی را به مدارس اختصاص می دهیم.

محمدی مغانی در بخش دیگری از سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان استان برای استعدادیابی از بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: این روند از اوایل مهرماه امسال شروع شده و قرار است فرایند آن در ساختار قانونی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha