گردشگری فرصتی برای روایت سازی صحیح از واقعیت‌های ایران است

قم-ایرنا-معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری فرصتی برای روایت سازی صحیح از تمام ویژگی‌های کشور است که در این مساله مقاومت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

علی‌اصغر شالبافیان روز دوشنبه در اولین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در سالن رضوان شهرداری قم، بیان کرد: گردشگران خارجی پس از ورود به ایران و بازدید از مراکز و نقاط گردشگری، به طور عمومی از روحیه بالای مردم و پیشرفت‌های کشور تعجب می‌کنند.

وی بابیان اینکه گردشگری یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در نشان دادن پیشرفت و روحیه ایثار و شهادت مردم ایران است، ادامه داد: گردشگری و حضور توریست‌های خارجی ابزار بسیار کارآمدی برای روایت صحیح از واقعیت‌های داخل ایران است.

شالبافیان از گردشگری به‌عنوان یک رسانه پویا در معرفی فرهنگ و ظرفیت‌های توریستی یاد کرد و افزود: توسعه گردشگری می‌تواند روایت سازی درست و منطبق با واقعیت از وضعیت کشور در اختیار جهانیان قرار داده و مانع از روایت سازی‌های دروغین شود.

وی ایجاد زیرساخت‌ها را لازمه توسعه گردشگری مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: به هر میزان که ارتباطات بین شهرها با سهولت بیشتری انجام شود و شناخت بیشتری از بازارهای هدف وجود داشته باشد، اهداف گردشگری مقاومت بهتر محقق می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تسهیل در آمد و شد گردشگران بازارهای هدف به همراه امکان ورود و خروج گردشگران با خودروهای شخصی از برنامه‌های مهمی است که در سطح وزارتخانه دنبال می‌شود.

الهام گیری مقاومت یمن از انقلاب اسلامی

مسوول انجمن یمنی‌ها در ایران نیز در این نشست با بیان اینکه مقاومت یمن شباهت بسیار زیادی به مقاومت ایران در برابر مستکبران دارد، بیان داشت: فرماندهان و رزمندگان یمنی امروز با اقتدار در برابر متجاوزان ایستاده‌اند.

عبدالرحمن راجع برخی جلوه‌های مقاومت یمن در حوزه گردشگری را موردتوجه قرار داد و افزود: افزون بر ۴۵ منطقه جنگی این کشور که بارها مورد تعرض سعودی‌ها قرار گرفته، ظرفیت بالایی جهت توسعه گردشگری مقاومت دارد.

وی توسعه زیرساخت ها را از پیش‌شرط‌های مهم در رونق گردشگری بین ۲ کشور یادکرد و بیان داشت: مردم یمن علاقه بسیار زیادی جهت حضور در اماکن تاریخی و زیارتی در ایران دارند.

وی تاکید کرد: ایجاد شرکت‌های گردشگری و استفاده از نخبگان در معرفی جاذبه‌های گردشگری در درازمدت منجربه توسعه فرهنگ گردشگری بخصوص در حوزه گردشگری مقاومت خواهد شد.

اولین نشست تخصصی گردشگری مقاومت به همت شهرداری قم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha