۱۶۷ رزمایش همزمان با هفته پدافند در همدان اجرا می شود

همدان - ایرنا - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان گفت:  همزمان با هفته پدافند غیرعامل ۱۶۷ رزمایش در حوزه های مختلف زیر ساختی در این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید پورحسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: چهارم تا ۱۱ آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و برنامه های این هفته از فردا با شعار " برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیر ساخت ها، تداوم کارکردها" آغاز می شود.

وی عطرافشانی و غبار روبی گلزار شهدا را نخستین برنامه این هفته دانست و افزود: برای هر یک از روزهای هفته یک عنوان انتخاب شده و متناسب با روز شمار و عنوان هر روز یکسری برنامه ها برگزار می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان ادامه داد: در این هفته ۱۶۷ رزمایش در حوزه های مختلف زیر ساختی، ۲۶ دوره اموزشی، ۲ همایش، ۳۱ نمایشگاه و مسابقه، ۱۸ جلسه و نشست تخصصی برگزار می شود.

پورحسینی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل دارای ۶ شورا بوده که  ۳۸ مصوبه داشته است و به دنبال واگذاری ستاد مدیریت کرونا به پدافند غیرعامل ۳۶ نشست ۳۴۳ مصوبه داشته است.
وی گفت: ستاد پدافند غیرعامل دارای ۱۱ کارگروه تخصصی است که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند که این کارگروه ها ۳۴ جلسه با ۱۷۶ مصوبه داشته است .
 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان افزود: کمیسیون بیوتروریست نیز تهدیدات زیستی از جانب دشمن را رصد کرده که تاکنون چهار نشست برگزار کرده است.

پورحسینی یادآوری کرد: ۳۶۲ رزمایش، ۱۰ همایش، ۲۳۲ نمایشگاه برگزار ، ۲۶۸ کارگاه آموزشی، دوره فراگیر آموزشی با حضور ۶ هزار و ۶۵۳ نفر برگزار شده است.

وی گفت: دو طرح پژوهشی با عناوین خروج مراکز خطرزای شهری استان توسط دانشگاه مالک اشتر و آمادگی مراکز درمانی و بهداشتی استان در زمان بروز بحران توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان گفت: یک هزار و ۱۳۱ دارایی در این استان شناسایی و تهدیدات احتمالی احصا شد و به دستگاه های مربوطه برای حفاظت از آنها دستورالعمل های لازم ابلاغ شده است.
پورحسینی افزود: از یک هزار و ۱۳۱ دارایی ، ۲۰۱ مورد قابل حفاظت، ۱۶ مرکز حساس، ۵۴ نقطه مهم و مابقی اماکن عادی هستند.

جانشین قرارگاه زیستی استان همدان نیز گفت: پدافند غیرعامل در این هفته باید به خوبی به مردم معرفی شود تا مردم بیشتر با این موضوع آشنا شوند.
سردار مهدی فرجی افزود: بیشتر اقدامات قرارگاه زیستی خاموش و محرمانه است با این وجود کارهای بزرگی در استان تاکنون انجام شده است.
وی دایره فعالیت قرارگاه زیستی را سردخانه، دام، کشتارگاه، نباتات، کارخانه های دارای تولیدات مهم، سدها، مسایل زیستی سدها، منابع طبیعی دانست.

جانشین قرارگاه زیستی استان همدان ادامه داد: با توجه به سود بالای فعالیت واحدهای فروسلیس، علاقه مندی به فعالیت در این حوزه زیاد است اما به علت زیان آور بودن آن برای مردم، بسیاری از استان ها اجاره راه اندازی این قبیل واحدها را نمی دهند.

سردار فرجی ادامه داد: پیگیری های لازم برای نصب فیلتراسیون و غبارگیر با توجه به قواعد و استانداردهای روز صورت گرفته و به مدیران واحدهایی که نسبت به این امر مهم بی توجهی کردند تذکر داده شد.
.
وی گفت: از توان قرارگاه زیستی استان در زمینه مهار آنفلونزا استفاده شده تا بتوان دارو و سرم مورد نیاز بیماران را تامین کرد.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha