مراکز اطلاع‌رسانی دربرابر تهاجم شیطانی رسانه‌ای دشمن نقش مهمی دارند

نوشهر- ایرنا- معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت : امروز نقش مراکز اطلاع رسانی به ویژه رسانه ها در برابر تهاجم بزرگ شیطانی رسانه ای دشمن علیه ملت ایران بسیار حائز اهمیت است.

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا روز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: در زمان حاضر تنها جنگ مقابله با دشمن جنگ فرهنگی است و در خط مقدم این جنگ هم مراکز اطلاع رسانی به ویژه رسانه ها قرار دارند و باید به تناسب عصر فناوری نوین ارتباطات در این فضای گسترده مجازی مجهز شوند و تولید محتوا کنند.

وی خاطرنشان کرد : اکنون شبکه های اجتماعی پیام رسان، شبکه های ماهواره های تلویزیونی و خبرگزاری های بزرگ روایتگر تحولات دنیا هستند، ایادی استکبارغرب هزینه های گزافی بابت انعکاس اخبار دروغین علیه نظام جمهوری اسلامی می کند تا بتواند جوانان و نوجوانان ما را به بیراهه بکشاند و واقعیت ها را تحریف کند به عبارتی یک فعالیت رسانه ای گسترده ای به راه انداخته است.

وی بیان داشت : نا آرامی های اخیر ریشه در امپراطوری شیطانی رسانه ای ایادی استکبار غرب دارد چرا که در مصاحبه با دستگیرشدگان این اغتشاشات مشخص شد که این افراد فریب رسانه های دشمن خوردند و تحت تاثیر دروغ پردازی ها و شایعه پراکنی ها این مراکز اطلاع رسانی قرار گرفتند.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن تاکنون برای به زانو در آوردن ملت از هر ابزاری مانند تحریم، جنگ سرد و فشارهای اقتصادی و سیاسی استفاده کرده و هدفش هم پاشیدن بذر ناامیدی در دل ملت و ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت نظام اسلامی است و امروز به این نتیجه رسیده تتها حربه برای ضربه زدن جنگ فرهنگی و تهاجم بزرگ رسانه ای است.

اکرمی نیا گفت : افزون بر پررنگ تر شدن نقش رسانه ها برای تقابل با جنگ فرهنگی، فرهیختگان هم باید پای کار بیایند چرا که با روشنگری، آگاه سازی ، بصیرت افزایی جامعه را به سوی حقانیت و واقعیت ها سوق دهند تا با سعی و تلاش در این حوزه سبب ناکامی دشمن شوند.

این مسوول نظامی در باره همایش جهاد تبیین در آجا با رویکرد دفاعی که روز گذشته دانشگاه دریایی نوشهر برگزار شد، افزود : یکی از شاخص های این همایش آن است مبنای علمی دارد و فکر و دانش فرهیختگان به اشتراک گذاشته شد و در حوزه تبیین هم اثرگذاری خوبی دارد و مقاله هایی هم ارایه شده علمی است اما نکته مهم تر چگونگی تحقق اهداف و محورهای این همایش است.

وی تصریح کرد: امروز بیش از ۸۰ درصد جوانان و نوجوانان به سمت و سوی فضاهای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی پیام رسان روی آورده اند و برای ملت ایران هم تهدید و هم فرصت است امیدوارم بتوانیم این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و با ارایه راهکارهای لازم در این همایش سازگارهای اندیشیده شود تا بتوان با تولید محتوای فاخر و عالمانه در حوزه اطلاع رسانی بستر را برای جذب مخاطبان بیشتر در جامعه فراهم کنیم. 

به گزارش ایرنا،تبیین تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، تبیین راهبری فرماندهی معظم کل قوا در تحول ارتقا و کارآمدی نیروهای مسلح ، تبیین جنگ شناختی ، تبیین دستاوردها و نقش آجا در انقلاب اسلامی ، تبیین ظرفیت های موجود در توسعه همه جانبه کشور از مهم ترین محورهای این همایش ۲ روزه بود.

از مجموع حدود ۳۰۱ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش حدود ۱۵۶ مقاله پذیرفته و حدود ۲۰ مقاله شفاهی و ۲۶ مقاله پوستری ارایه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha