نمایندگان به جای استیضاح وزیر به فکر علاج بخشی مشکلات صنعت باشند

اردبیل- ایرنا- کارشناس اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت گرهی از مشکلات صنعت و تولید کشور باز نمی‌کند و نمایندگان باید به جای استیضاح وزیر به فکر علاج بخشی به این مشکلات باشند.

فرهاد صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ارائه درخواست استیضاح سید رضا فاطمی امین به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با در نظر گرفتن مصالح عمومی و خواسته و مطالبات اصلی صادر کنندگان و تولیدکنندگان دست به استیضاح بزنند نه به خاطر منافع شخصی و گروهی.

وی افزود: به عقیده من استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت هیچ دردی از تولید کنندگان و صنعتگران کشور را دوا نمی‌کند و نمایندگان بجای این کار باید بدنبال راهکار برای علاج بخشی صنعت و تولید در مجلس باشند.

عضو اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی  اردبیل با بیان اینکه با تغییر وزیر صنعت معدن و تجارت مشکل صنعتگران حل نمی‌شود، افزود: وزیر صنعت معدن و تجارت همان مصوبات مجلس را اعمال و اجرا می‌کند و اگر ایرادی در کار وزارت است مجلس می تواند با تصویب قوانین ایرادات و کاستی‌ها را برطرف کند.

صفری ادامه داد: واقع امر این است که صنعتگران و تولید کنندگان کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند ولی این را هم باید بپذیریم که برطرف شدن این مشکلات به تنهایی از عهده وزیر صنعت معدن و تجارت خارج است و باید نمایندگان مجلس هماهنگ با وزیر صمت مصمم به برطرف شدن این مشکلات باشند.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید جوابگو باشند که کدام قوانین را برای سر وسامان یافتن صنعت در کشور مصوب کردند که وزیر صمت نتوانسته آن را اجرا کند.

وی ادامه داد: با این وضعیت، تغییر وزیر صنعت معدن و تجارت جوابگو نخواهد بود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به فکر ساماندهی وضعیت اقتصادی و صنعتی در کشور باشند.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر ماه استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت ر ا اعلام وصول کرد. بر این اساس و مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت ۱۰ آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha