حسین کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از کل دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان استان، ۷۰۷ دانش آموز در دوره اول متوسطه و ۹۴۰ دانش آموز در دوره دوم متوسطه تحصیل می کنند.
کریمی با اشاره به فعالیت چهار مدرسه استعدادهای درخشان در استان، تصریح کرد: قزوین دارای ۲ دبیرستان متوسطه اول و ۲ دبیرستان متوسطه دوم استعدادهای درخشان ویژه دختران و پسران است.
این مسوول آموزش و پرورش استان اضافه کرد: خدمات دهی علمی و آموزشی در مدارس استعدادهای درخشان متنوع است و در این مدارس علاوه بر آموزش دروس عمومی، برنامههای محتوایی، توسعهای و پژوهشی اجرا میشود.
رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش وپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: شناسایی، هدایت و تربیت دانش آموزان مستعد و برتر مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و ایجاد فرصت مناسب و متنوع تربیتی متناسب با استعداد، علاقه و تفاوت فردی باید اساس کار مدارس سمپادی قرار گیرد.
وی شناسایی، هدایت و تربیت دانش آموزان مستعد و برتر مبتنی بر فلسفه تعلم و تربیت اسلامی استعدادهای درخشان و توانمندسازی آنها را از اهداف این مدارس دانست و افزود: ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به دانشآموزان دارای استعدادهای برتر و رشد و شکوفایی این استعدادها از مهمترین رسالت مدارس استعدادهای درخشان به شمار میرود.
کریمی با بیان اینکه ۲ روش برای شناسایی این استعدادها وجود دارد، افزود: در روش نخست دانش آموزان با استعداد در محیط طبیعی مدرسه شناسایی میشوند و در روش دوم، دانش آموزان در محیطهای پرورشی خاص مانند مدارس تیزهوشان و از طریق آزمون یا مصاحبه، گزینش و انتخاب خواهند شد که بیشترین استعدادها از این طریق شناسایی میشوند.
رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش وپرورش استان قزوین با اشاره به اجرای نظام تعلیم و تربیت تمام ساحتی در این مدارس، گفت: برنامههای گستردهای در خصوص فعالیتهای فرهنگی و تربیتی در مدارس سمپاد در حال برگزاری است و دانش آموزان این مدارس بیشترین مقامها را در حوزههای فرهنگی، تربیتی و علمی کسب کردند.
وی تاکید کرد: تربیت دانشآموزانی متعهد، مسئولیتپذیر و در تراز اصول اعتقادی اسلام و جمهوری اسلامی ایران، مهمترین رسالت معلمان و مربیان شاغل در مدارس سمپاد است.
استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانشآموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
نظر شما