۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84923985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی کم است

بیرجند - ایرنا - سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان با ۲۰ عضو هیات علمی پذیرش شده‌اند و نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق روز چهارشنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از این دانشگاه گفت: طبق استاندارد به ازای هر ۲۵ دانشجو باید یک عضو هیات علمی در دانشگاه وجود داشته باشد که این نسبت در دانشگاه فرهنگیان به ازای هر ۱۱۰ نفر  است.

وی اظهار داشت: این ضعف دانشگاه فرهنگیان در رتبه علمی آن اثرگذار است و در زمینه کارکنان هم امسال ۱۸ نفر از آموزش و پرورش مامور شدند.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به نگاه‌های گذشته در دانشگاه فرهنگیان گفت: به لطف دولت سیزدهم نگاه قبلی برگشته و دانشگاه به دنبال جایگاه واقعی خود است.

وی کمبود نیروی انسانی در بخش اداری به خاطر کثرت دانشجو را یادآور شد و افزود: درخصوص خوابگاه‌های دانشجویی نیز مشکلاتی وجود دارد و علیرغم اینکه در سه نقطه شهر خوابگاه‌هایی را تامین کردیم اما هنوز برای ۲۵۰ نفر کمبود مکان داریم.

حجت‌الاسلام اکبری مطلق با اشاره به راه‌اندازی خوابگاه دانشجویی در شهر قاین عنوان کرد: این اقدام با نظر مساعد استاندار خراسان جنوبی انجام و امکانات خوبی برای دانشجویان فراهم شد که منجر به ایجاد آرامش شده است.

وی گفت: اگر این مدیریت خوابگاه را نداشتیم مجبور بودیم ۲۰۰ دانشجو را به خراسان رضوی اعزام کنیم یا کلاس‌ها مجازی برگزار شود که در شأن استان ما نبود.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: با توجه به تلاش‌هایی که از سوی کادر معاونت‌های مختلف صورت گرفته حداقل اعتراضات دانشجویی را شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: نگاه ویژه استاندار خراسان جنوبی به دانشگاه فرهنگیان قابل تقدیر است و منجر به در نظر گرفتن اعتبارات خوبی شده که امید است به حل مشکلات بینجامد.

حجت‌الاسلام اکبری مطلق از شناسایی ۱۸ مساله حاد در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: دغدغه‌های رئیس جمهور در حوزه دانشگاه فرهنگیان اثرات خوبی در اختصاص سهمیه جذب هیات علمی داشته است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نخبه هستند گفت: هرچه به این دانشگاه خدمت شود نتیجه آن در آموزش و پرورش و آینده کشور مشاهده خواهد شد.

تعدادی از معاونین و مدیران دانشگاه فرهنگیان هم در نشست با استاندار به بیان مسائل و مشکلات حوزه‌های خود پرداختند.

لزوم توجه به مسائل زیرساختی دانشگاه فرهنگان، کمبود فضای خوابگاهی و آموزشی از مهمترین مواردی بود که در این نشست مطرح شد و استاندار خراسان جنوبی برای پیگیری آنها قول مساعد داد.

استاندار خراسان جنوبی امروز با همراهی شماری از مدیران استان از پروژه‌های دانشگاه فرهنگیان بازدید کرد.

دانشگاه فرهنگیان به منظور ارتقای شرایط موجود، احداث پروژه‌های خوابگاه و پردیس خواهران و برادران را در دست اجرا دارد و استاندار روند اجرای این پروژه‌ها را از نزدیک بررسی کرد. 

قناعت در ادامه برنامه‌های حضور در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، وضعیت پردیس امام سجاد (ع) مرکز خواهران دانشگاه و و پردیس شهید باهنر بیرجند را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

اطلاع از وضعیت کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها، امکانات و فضاهای ورزشی، سلف سرویس، حوزه اداری و آموزشی از اهداف این بازدید بود که با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha