ذخایر استراتژیک گوشت مرغ در آذربایجان غربی مطلوب است

ارومیه - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ذخایر استراتژیک استان از نظر گوشت مرغ مطلوب بوده و کشتار روزانه به صورت میانگین ۲۰۰ تا ۲۴۰ تن است.

نادر رحیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیاز استان در ایام پیک مصرف ۲۴۰ تن است که در صورت تقاضا و درخواست بیشتر با عرضه مرغ منجمد کمبود سریعا جبران می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون نظارت‌های جدی بر بازار عرضه وجود دارد و مرغ منجمد به قیمت ۴۸۹ هزار ریال و مرغ گرم به قیمت ۵۹۸ هزار ریال به وفور در بازار عرضه می‌شود و لازم است شهروندان با مشاهده تخلفات در این زمینه با شماره‌های ۱۳۵ و ۱۲۴ تماس حاصل کنند.

رحیمی با اشاره اینکه شهروندان، گوشت مرغ را باقیمت بالاتر از نرخ مصوب خریداری نکنند، اظهار کرد: دریافت فاکتور خرید نیز می‌تواند در پیشگیری از تخلفات موثر باشد و لازم است شهروندان این مورد را از فروشنده مطالبه کنند.

وی درباره تفاوت قیمت مرغ در استان آذربایجان غربی با سایر استان‌ها گفت: استان‌های همجوار به محض احساس کمبود اقدام به خرید مستقیم مرغ از تولید کنندگان با قیمت بالاتر می‌کنند و این موضوع موجب شده تا تعدادی از افراد سودجو در ساعت‌هایی خاص اقدام به عرضه مرغ با قیمت بالاتر کنند در حالیکه در تابلوهای روان و در حین مراجعه ماموران نظارت و بازرسی، قیمت‌ها متفاوت است.

رحیمی با اشاره به جوجه ریزی به میزان بیش از چهار میلیون قطعه در استان یادآور شد: به رغم نظارت‌های جدی با فروش مستقیم مرغ به خریداران خارج استان تلاطم در بازار ایجاد می‌شود و در این میان مصرف کننده ضرر می‌کند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با بیش از ۷۷۰ مرغداری یکی از قطب‌های مهم زنجیره تولید مرغ کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha