بی‌بی‌سی در گرگان به کاه‌دان زد/ جا زدن کارگاه نجاری به‌جای پایگاه بسیج برای سیاه‌نمایی +فیلم

گرگان - ایرنا - تلاش‌های رسانه معاند بی‌بی‌سی فارسی برای جلوه دادن آتش‌سوزی یک کارگاه نجاری به جای آتش‌زدن یک پایگاه بسیج در گرگان در اغتشاشات چهارشنبه شب، بی‌نتیجه ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حدود ساعت ۱۸ امروز دود و شعله‌های آتش از طبقه چهارم مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع) واقع در بولوار شهید صیادشیرازی گرگان نبش صیاد ششم، مشاهده شد و رهگذران بلافاصله از آن اقدام به فیلمبرداری کرده و برای شبکه معاند بی‌بی‌سی فارسی ارسال کردند.

تهیه‌کنندگان و برنامه‌ریزان این شبکه معاند بلافاصله اقدام به تدوین این فیلم کردن و با زدن کپشن (زیرنویس) اعلام کردند که معترضان به نظام جمهوری اسلامی همزمان با سراسر کشور و به مناسبت چهلم درگذشت «مهسا امینی» در گرگان اقدام به آتش‌زدن یک پایگاه بسیج کردند.

بی‌بی‌سی در گرگان به کاه‌دان زد/ جا زدن کارگاه نجاری بجای پایگاه بسیج برای سیاه‌نمایی + فیلم

پیگیری خبرنگار ایرنا از منابع موثق نشان داد که اصل خبر مبنی بر آتش‌سوزی وجود داشته، اما به شیوه این روزهای شبکه‌های معاند جیره‌خوار آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونسیتی و آل‌سعود که هر حادثه‌ای در کشور را به اغتشاشات و آشوبگران ارتباط می‌دهند با بازدید میدانی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و مستنداتی که تهیه شد، هرگونه آتش‌زدن پایگاه بسیج به شدت تکذیب می‌شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در این خصوص گفت: عصر روز چهارشنبه چهارم آبان ماه سال ۱۴۰۱، در پی تماس شهروندان، حریق در یک کارگاه چوب‌بری ساخت دکوراسیون داخلی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی گرگان خبر داده شد.

بی‌بی‌سی در گرگان به کاه‌دان زد/ جا زدن کارگاه نجاری بجای پایگاه بسیج برای سیاه‌نمایی + فیلم

آتشپاد موسی‌الرضا صفری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این حادثه در صیاد ششم و بالای مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع) رخ داده بود.

وی بیان کرد: بلافاصله ۲ اکیپ اطفاء حریق از ایستگاه‌های شماره سه و ۶ به محل حادثه اعزام شدند.

صفی افزود: اقدام سریع آتش‌نشانان حریق مورد نظر مهار و از سرایت آن به ساختمان‌های مجاور جلوگیری شد.

بی‌بی‌سی در گرگان به کاه‌دان زد/ جا زدن کارگاه نجاری بجای پایگاه بسیج برای سیاه‌نمایی + فیلم

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در خصوص علت حادثه گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد کارگاه به دلیل استفاده از مواد اشتعال‌زا دچار حریق شده است.

صفری اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه کارگر کارگاه دچار سوختگی و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شد.

سردار دادگر: در مسیری که مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع) قرار داده هیچ تجمعی وجود نداشت

فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: با توجه به فراخوان‌های داده شده توسط گروه‌ها و رسانه‌های معاند برای عصر و شامگاه چهارشنبه چهارم آبان ماه سال جاری، در یک دو منطقه شهر گرگان برخی افراد با زدن بوق‌های ممتدد و معدود تجمع کرده بودند که با حضور به موقع عوامل نظامی و انتظامی، قبل از هرگونه اقدام، جلوی تحرکات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته معاندین و اعتشاشگران گرفته شد.

بی‌بی‌سی در گرگان به کاه‌دان زد/ جا زدن کارگاه نجاری بجای پایگاه بسیج برای سیاه‌نمایی + فیلم



سرتیپ محمدسعید فاضل‌دادگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در مسیری که مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع) قرار داده (بولوار صیاد شیرازی، نبش صیاد ششم) هیچ تجمعی وجود نداشت و از سوی دیگر رسانه‌ها و گروه‌های معاند تحت هیچ عنوان این مسیر را به عنوان یکی از محلات تجمعی اعلام نکرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: پس ایده و نظریه آتش گرفتن این مسجد توسط اغتشاشگران بطور کامل تکذیب می‌شود.

سردار ملک: جز عده‌ای فریب خورده کسی حرف‌های ضانقلاب را باور ندارد

فرمانده سپاه نینوا گلستان هم در این خصوص گفت: در مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع) بلوار شهید صیاد شیرازی - نبش صیاد شیرازی ششم هیچ پایگاه بسیجی در این مسجد وجود ندارد.

سرتیپ پاسدار علی ملک‌شاهکوهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رسانه‌های معاند منتظر کوچک‌ترین حرکتی هستند تا بر علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند، اما مردم ما هوشیار و آگاه هستند و جز عده‌ای معدود و فریب خورده، کسی حرف‌های آنان را باور ندارد و به سخنان آنان توجهی نمی‌کنند.

وی یادآور شد: از مردم انتظار داریم تا خبر واقعی را از طریق رسانه‌های رسمی و معتبر پیگیری کنند و هیچ توجهی به رسانه‌های معاند نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha