فرماندار شاهین دژ: روزهای خوبی در انتظار بخش معدن شهرستان است

ارومیه - ایرنا - فرماندار شاهین دژ با بیان اینکه روزهای خوبی در انتظار بخش معدن شهرستان است، گفت: استارت بهره وری از معادن در این شهرستان زده شده و به زودی مراحل احداث چندین واحد فرآوری آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی حسین‌زاده روز پنجشنبه در جلسه بررسی نحوه بهره برداری از معادن سنگ آهن شاهین دژ با اشاره به اینکه مراحل آغاز احداث ۲ واحد صنعتی فرآوری سیلیس و سنگ آهن در شاهین دژ تمام شده و به زودی کلنگ زنی می‌شود، اظهار کرد: عملیات احداث واحد صنعتی سیلیس این شهرستان در زمینی به مساحت پنج هکتار و واحد صنعتی فرآوری سنگ آهن در زمینی به مساحت هشت هکتار طی روزهای آتی کلنگ زنی شده و برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر فرصت اشغال زایی فراهم خواهم کرد.

وی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی با به کارگیری فناوری های نوین در فرآوری محصولات یکی از مهمترین دغدغه های دولت در بخش معدن این شهرستان است.

وی با بیان اینکه معادن شهرستان شاهین دژ ظرفیت خوبی برای بهره وری دارند، افزود: سیاست دولت جلوگیری از خام فروشی است که در همین راستا انتظار می‌رود که معدنکاران برای جلوگیری از خام فروشی به فاز فرآوری مواد استخراج شده روی آورند.

فرماندار شاهین دژ با اشاره به اینکه معادن یکی از ظرفیت های موجود برای رشد و توسعه منطقه است، بیان کرد: توسعه فعالیت های معدنی یک هدف ملی است از این رو دولت سیزدهم از بهره برداری و فرآوری معادن حمایت می کند که خوشبختانه نمایندگان مجلس نیز در این حرکت ملی در کنار دولت قرار دارند.

 حسین زاده ادامه داد: بهره برداران معادن این شهرستان در راستای ایجاد ارزش افزوده و کمک به اشتغال جوانان منطقه در زمینه احداث و راه اندازی صنایع وابسته و فرآوری سرمایه گذاری و فعالیت کنند.

وی همچنین در این جلسه با اشاره به تجاوز عده‌ای سودجو به اراضی ملی گفت: هیچ کس حق تجاوز به اراضی ملی و طبیعی را ندارد و اداره منابع طبیعی با فرصت طلبان در این راستا برخورد می کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان معادن سیلیس قلعه فورینه و سنگ آهن قطور هم حضور داشتند و به بیان مشکلات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha