عضویت ۹۰ درصدی فرهنگیان ایلام در صندوق ذخیره فرهنگیان

ایلام - ایرنا - مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان ایلام گفت: ۹۰ درصد فرهنگیان این استان معادل ۹ هزار و ۱۰۰ نفر از جمعیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفری فرهنگیان استان در این صندوق عضویت دارند.

جبار قبادبیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پنجمین برنامۀ عملیاتی مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱ این مؤسسه افزود: نگهداشت اعضای جدید، افزایش ماهانۀ حق عضویت، کاهش آمار اعضای انصرافی، جذب شاغلان غیر عضو و جذب فرهنگیان جدیدالورود محور برنامه‌های عملیاتی این طرح است.

وی با ذکر اینکه تبیین اهداف و آگاهی بخشی از عملکرد صندوق موجب اعتمادسازی و ایجاد دلگرمی برای دوران بازنشستگی و نگهداشت اعضا خواهد شد، بیان کرد: برخورداری از معادل سهم‌الشرکه واریزی ماهانه به صندوق از سهم دولت (حداکثر ۵ درصد)، برخورداری از سود سالانۀ مؤسسه حاصله از حق عضویت و دریافت سهم دولت و برخورداری از خدمات رفاهی مؤسسه (لیزینگ، خدمات گردشگری و پروژۀ کیپ‌کارت و غیره) از مزایای عضویت در صندوق ذخیره است.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان ایلام ادامه داد: اجرایی شدن برنامه‌ها نیازمند تلاش موثر و پیگیری نظام مند است و باید در طول سال تحصیلی جاری و بر اساس برنامه عمل مشخص در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق عملیاتی شود.

قبادبیگی تاکید کرد: ایجاد نگرش مثبت به سرمایه گذاری در صندوق ذخیره فرهنگیان و بهره مندی از ایده های خلاقانه و تحولی اعضا و ذینفعان مسیر موفقیت مستمر و مداوم آن را تسهیل می نماید.

وی تحقق اهداف این بنگاه بزرگ اقتصادی را متضمن معرفی ظرفیت های ممتاز آن به اعضا و جامعه هدف دانست و اضافه کرد: تبیین، شناسایی و معرفی پروژه محور و برنامه ریزی شده ظر فیت ها و قابلیت های تحولی صندوق ذخیره فرهنگیان هدف گذاری ها را محقق می سازد.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان ایلام با اشاره به مزایای افزایش سهم‌الشرکه گفت: اعضای صندوق می‌توانند حق عضویت خود را تا پنج درصد افزایش داده و از سود سالانه و سهم دولت بیشتر استفاده کنند و در این خصوص اجرایی شدن دستور العمل ها و بخشنامه‌های ابلاغی در کنار اطلاع‌رسانی جامع و تاثیر گذار لازم و ضروری است.

قبادبیگی جذب حداکثری فرهنگیان غیر عضو را یکی از برنامه‌های مؤسسه در سال تحصیلی جاری عنوان کرد و برخورداری از معادل سهم‌الشرکۀ واریزی ماهانه به صندوق از سهم دولت (حداکثر ۵ درصد) و سود حاصل از فعالیت‌های شرکت‌های اقماری مؤسسه و برخورداری از خدمات رفاهی مؤسسه را از مزایای عضویت اعلام کرد و گفت: در این خصوص برنامه هایی از جمله شناسایی شاغلین غیر عضو، مکاتبه با آنان و اطلاع‌رسانی و نیز نشست های توجیهی در دستور کار لحاظ خواهد شد.

وی جذب کارکنان و فرهنگیان جدید الورود و عضویت آنان در مؤسسه را یکی دیگر از برنامه‌های صندوق ذخیره عنوان کرد و گفت: این برنامه با تدابیر حوزه منابع انسانی استان و از طریق شناسایی و ارسال دعوت‌نامه و برگزاری گردهمایی توجیهی متناسب با شرایط انجام خواهد شد تا افراد جدید با عضویت در مؤسسه از مزایای آن برخوردار شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha