۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84926514
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

دریافت ضمانت از صاحبان مراسم عزا در شادگان برای جلوگیری از رسم تیراندازی

اهواز - ایرنا - فرماندار شادگان با اشاره به اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از رسم تیراندازی در آیین‌های شادی و عزا گفت: برای جلوگیری از رسم غلط تیراندازی در این آیین‌ها در این شهرستان از صاحبان مراسم ضمانت گرفته می‌شود.

جمال صالح زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رسم نادرست تیراندازی در مراسم های عزا و یا عروسی متاسفانه همچنان در برخی مناطق انجام می‌شود و در بیشتر موارد موجب خسارت مالی و جانی می‌شود.

وی گفت: هر چند در سال های اخیر با فرهنگ سازی و رایزنی با بزرگان طوایف، این رسم در مراسم های عزا و عروسی در شادگان کمتر شده اما همچنان در برخی روستاهای این شهرستان این رسم غلط انجام می‌شود.

صالح زاده ادامه داد: در نظر داریم تا فعالیت های فرهنگی برای کاهش این رسم غلط را در شهرستان شادگان بیشتر کنیم و دادستان شادگان نیز قول همکاری برای ریشه کن کردن تیراندازی در مراسم های عزا و عروسی را داده است.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه تیراندازی کردن در آیین‌ها موجب افتخار و یا نشان دادن بزرگی و عظمت فرد نیست افزود: تلاش داریم تا با انجام کارهایی همچون گرفتن ضمانت از صاحبان آیین‌ها، جلوی برگزاری  تیراندازی در آیین‌ها را بگیریم.

رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا در برخی شهرستان های خوزستان انجام می‌شود که با اقدامات فرهنگی و امنیتی انجام گرفته تلاش شده تا جلوی این رسم اشتباه گرفته شود.

تیراندازی در این آیین‌ها در بسیاری موارد باعث کشته و یا زخمی شدن افراد شده است به عنوان مثال ۱۰ روز پیش استفاده از سلاح در یک آیین عروسی در شهرستان حمیدیه، موجب کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن ۲ نفر دیگر شد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان، حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha