۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 961
کد خبر: 84926614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان اردبیل از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از کاهش حجم آب ذخیره شده در سد یامچی اردبیل خبر داد و با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان گفت: میزان مصرف آب بالا رفته و ضروری است شهروندان از مصرف بی رویه آب خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حیدری اناری روز شنبه در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از کاهش محسوس حجم ذخیره آب در سد یامچی در اثر مصرف بی رویه آب خبر داد و تاکید کرد: در صورت نبود مدیریت مصرف آب، با تنش آبی در استان مواجه خواهیم شد.

وی از برگزاری مانور کنترل سیل در سد یامچی خبرداد و گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته پدافند غیر عامل و به منظور حفظ و ارتقای آمادگی کارکنان، بررسی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، مانور کنترل سیل در سد یامچی توسط گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای اردبیل طراحی و اجرا می‌شود.

حیدری اناری افزود: هدف از اجرای این نوع مانورها در پدافند غیرعامل شناسایی خطرات احتمالی و چگونگی مواجهه با آنها است تا خسارات احتمالی در هنگام وقوع حوادث طبیعی به حداقل برسد.

وی ارزیابی توان عملیاتی را از اهداف دیگر برگزاری این مانور عنوان کرد و گفت: سرعت عمل در شرایط اضطراری، شناسایی نقاط ضعف و افزایش میزان آمادگی کارکنان، افزایش قدرت تصمیم‌‎گیری در شرایط اضطراری، بالا بردن میزان همکاری و ارائه راه حل رفع مشکلات به خصوص در حوادث غیر مترقبه از دیگر اهداف برگزاری مانور پدافند غیرعامل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با تاکید بر لزوم ارتقای آمادگی دستگاه‌های درگیر در مانور جهت مقابله با حوادث احتمالی ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین اعضای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و شناخت بیشتر از ظرفیت‌های یکدیگر و آماده بکار نگه داشتن تأسیسات و تجهیزات موجود از دیگر اهداف این مانور است.

بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ  اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند در جایگاه چهارم قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha