۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84927317
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

منطقه ویژه اقتصادی سمنان گازرسانی شد

۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۴۸
کد خبر: 84927317
منطقه ویژه اقتصادی سمنان گازرسانی شد

سمنان- ایرنا- معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: طرح تزریق گاز و گازرسانی به گام عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد درویش پروری روز یکشنبه به رسانه ها افزود: توسعه شبکه گاز منطقه ویژه اقتصادی سمنان با  بیش از یک ‌کیلومتر اجرای خطوط شبکه و تغذیه و نصب انشعاب انجام شد.

وی بیان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری حدود ۴۴۰ میلیون تومان به اتمام رسید.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سمنان  دارای ۲۹۰ هکتار بخش عملیاتی است.

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، و منطقه ویژه اقتصادی استان سمنان تصریح کرد: با اجرای این طرح زیرساخت و زمینه بهره‌مندی واحدهای صنعتی فراهم و دغدغه صاحبان صنایع برطرف می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی سمنان با کاربری تجاری صنعتی دارای یک هزار هکتار اراضیِ دراختیار و ۲۹۰ هکتار بخش عملیاتی در ۱۰ کیلومتری شرق شهر سمنان واقع شده و ۳۷ طرح عمرانی و زیربنایی در این منطقه اجرا شده است.

اجرای حصارکشی، شبکه آب، ساختمان اداری گمرک، شبکه گاز، تامین راه، ابنیه و تجهیزات باسکول، کانال‌سازی و فیبرنوری، دوربین مدار بسته تحت شبکه و اجرای عملیات خاکی از جمله طرح‌های عمرانی و زیربنایی منطقه ویژه اقتصادی سمنان است که با هزینه‌کرد حدود ۷۲۴ میلیارد ریال اجرا شد. حدود ۲۵۰ هزار مترمربع از اراضی منطقه ویژه اقتصادی سمنان به سرمایه‌گذاران واگذار شده و قرارگرفتن در محور ارتباطی شمال-جنوب و شرق- غرب، وجود منابع عظیم مواد معدنی، وجود خط آهن سراسری و فرودگاه از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی است.

تاکنون ۶ قرارداد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان منعقد شد و طرح‌های صنعتی در مراحل اسکلت، نصب سالن تولید، دیوارکشی، نصب ماشین آلات و تخصیص زمین است‌. قرار گرفتن در مجاورت شهرک صنعتی سمنان و امکان استفاده و تبادل مواد اولیه، محصولات و توان مهندسی با واحدهای صنعتی موجود در این شهرک از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی سمنان است.

 استان سمنان دارای ۲ منطقه ویژه اقتصادی با کد گمرگی در شهرهای سمنان و گرمسار است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha